Διορισμοί εκπαιδευτικών, προσλήψεις αναπληρωτών: Στον 21ο αιώνα στην Ελλάδα, η κάλυψη όλων των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων όλων των βαθμίδων είναι ζητούμενο, ενώ θα έπρεπε να είναι αυτονόητο.
Παληγιάννης Βασίλειος Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.
Είναι αλήθεια ότι στα χρόνια της οικονομικής κρίσης (2009 – 2019) δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί με αποτέλεσμα το εκπαιδευτικό μας σύστημα να στηρίζεται στο θεσμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Είναι αλήθεια ότι μόνο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση την περασμένη σχολική χρονιά 2018-2019 προσλήφθηκαν ως αναπληρωτές περίπου 22.000.
Αναμφισβήτητα ο μεγάλος αριθμός αναπληρωτών πιστοποιεί τις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος αλλά και την αδήριτη ανάγκη για μόνιμους διορισμούς.
Το βέβαιο είναι πως δεν είναι δυνατόν το εκπαιδευτικό μας σύστημα να στηρίζεται στο θεσμό των αναπληρωτών.
Το αίτημα για μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση δεν είναι απλά απαίτηση των καιρών είναι αναγκαιότητα.
Δυστυχώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έπαιξε με την αγωνία και το μέλλον των χιλιάδων αναπληρωτών κι αδιόριστων εκπαιδευτικών.
Θυμίζω τις ανέξοδες υποσχέσεις για 30.000 για 20.000 και από το τέλος του 2018 για 15.000 διορισμούς.
Πέντε χρόνια ο Τσίπρας και οι υπουργοί Παιδείας αρκέστηκαν σε υποσχέσεις κι αερολογίες χωρίς αντίκρισμα.
Είναι αλήθεια πως προεκλογικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δρομολόγησε 4.500 διορισμούς στην ειδική αγωγή χωρίς ωστόσο να τους κατανείμει ανά κλάδο, ειδικότητα και βαθμίδα εκπαίδευσης. Πρωτόγνωρο κι όμως αληθινό που πιστοποιεί την έλλειψη σοβαρής και υπεύθυνης εκπαιδευτικής πολιτικής.
Δυστυχώς κι εδώ υπήρξε σκόπιμη καθυστέρηση μ’ αποτέλεσμα με βάση την ενημέρωση ΑΣΕΠ η διαδικασία θα ολοκληρωθεί κοντά στα Χριστούγεννα. Ταυτόχρονα η εξαγγελία για 10.500 διορισμούς στη γενική αγωγή και μάλιστα για το 2020 και 21 πιστοποιούν τον εμπαιγμό των εκπαιδευτικών.
Ο Γαβρόγλου γνωρίζοντας ότι δεν θα γίνουν διορισμοί πέρασε διάταξη (Ν.4589/19) για την ισχύ των φετινών πινάκων κατάταξης αναπληρωτών για το 2019-2020 μ’ όλες τις αρνητικές συνέπειες μη προσμέτρησης της περσυνής προϋπηρεσίας, νέες αιτήσεις, κατάθεση νέων τίτλων σπουδών κ.τ.λ.. Κι ενώ άφησε μετέωρο το θέμα των πινάκων των αναπληρωτών έσπευσε να διορίσει εκπαιδευτικούς που είχαν προσφύγει στη δικαιοσύνη και μάλιστα χωρίς τελεσίδικη απόφαση εγείροντας θέματα ισονομίας, ηθικής και δικαίου αφού διορίστηκαν π.χ. νηπιαγωγοί που ήταν εκατοντάδες θέσεις χαμηλότερα στον πίνακα επιτυχόντων του τελευταίου διαγωνισμού ΑΣΕΠ κι έμειναν αδιόριστοι νηπιαγωγοί που ήταν σε υψηλότερες θέσεις.
Γιατί άραγε; Αυτές είναι οι αρχές κι οι αξίες που πρέσβευε ο ΣΥΡΙΖΑ που άλλα έλεγε, άλλα ήθελε κι άλλα έκανε.
Αυτό που θέλω να τονίσω, είναι πως οι συνάδελφοι μας αναπληρωτές βρέθηκαν αντιμέτωποι με αλόγιστες και πρόχειρες νομοθετικές ρυθμίσεις που γκρέμισαν τα όνειρά τους.
Σημασία έχει πως και την τρέχουσα σχολική χρονιά το εκπαιδευτικό μας σύστημα θα στηριχθεί και πάλι στους αναπληρωτές.
Για το σκοπό αυτό απαιτείται:
1. Να ανοίξει άμεσα το σύστημα για τη δήλωση περιοχών προτίμησης .
2. Να δρομολογηθούν όλες οι διοικητικές ενέργειες ώστε η πρόσληψη των αναπληρωτών να πραγματοποιηθεί πριν την έναρξη του νέου διδακτικού έτους.
3. Η νέα κυβέρνηση να συμβάλλει στην επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση των διορισμών στην ειδική αγωγή. Άμεσα να δρομολογήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για μόνιμους διορισμούς και στην γενική αγωγή. Διορισμούς που να καλύπτουν το σύνολο των αναγκών του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
4. Να αντιμετωπίσει τους αναπληρωτές ισότιμα με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Όλοι οι εκπαιδευτικοί αναπληρωτές και μόνιμοι έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις άρα πρέπει να έχουν και τα ίδια δικαιώματα.
Ως αιρετός του κλάδου των 80.000 εκπαιδευτικών της Π.Ε. θα συνεχίσω τον αγώνα για μόνιμους διορισμούς που θα καλύπτουν το σύνολο των αναγκών της εκπαίδευσης.
Το Υπουργείο Παιδείας για τις προσλήψεις αναπληρωτών και μόνιμους διορισμούς