Επί οκτώ μήνες εργάστηκαν σκληρά, συστηματικά, ομαδικά γνωρίζοντας πως η πρόκληση ήταν να αντιμετωπίσουν τους καλύτερους διεθνώς. Την περασμένη Δευτέρα, στις Βρυξέλλες, έπειτα από μία δοκιμασία 10 ωρών, τα κατάφεραν.

 

Οι Αρετή Βασμαδά, Σωκράτης Αλ Ζοαμπιέ, Δέσποινα Δαμιανίδου, Θοδωρής Σιδηρόπουλος, Μαρία Σημαιοφορίδου και Ινώ Τερζή, είναι η ομάδα προπτυχιακών φοιτητών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που κατέκτησε την πρώτη θέση στον διεθνή διαγωνισμό επιχειρηματολογίας για νέους ηγέτες, τον οποίο διοργάνωσε το George Washington University των ΗΠΑ με συμμετοχή ευρωπαϊκών, αμερικανικών και καναδικών πανεπιστημίων.
Οι φοιτητές του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας είχαν απέναντί τους φοιτητές Ιδρυμάτων παγκοσμίου βεληνεκούς και κέρδισαν με κριτήρια το καλύτερα συγκροτημένο επιχείρημά τους, τις γνώσεις τους και την αντοχή τους έπειτα από δέκα ώρες αγώνων στην αγγλική γλώσσα.

Συγκεκριμένα, οι Έλληνες φοιτητές κατάφεραν να περάσουν αρχικά στις οκτώ καλύτερες ομάδες του διαγωνισμού, αποκλείοντας πανεπιστήμια από ευρωπαϊκές χώρες, την Τουρκία και τον Καναδά. Στη δεύτερη φάση, που διεξήχθη στις 17 Ιουνίου στο Vrije University στις Βρυξέλλες, προκρίθηκαν στον τελικό με τη συνολικά υψηλότερη βαθμολογία, αφού είχαν πρώτα κερδίσει δύο φορές το Sciences Po Paris, το University of Bath και είχαν χάσει με ελάχιστη διαφορά από την ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών του Κολλεγίου της Ευρώπης. Στον τελικό αναμετρήθηκαν με την ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών του University of Carleton του Καναδά.

«Στον βαθμό που ξέρουμε όλοι ότι η σκληρή δουλειά ανταμείβεται, μπορούσα να πω πριν ακόμη φύγουμε από την Ελλάδα ότι θα έχουμε μία καλή θέση», δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» η επιβλέπουσα της ομάδας δρ. Ρεβέκκα Παιδή, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ΠΑΜΑΚ.

«Στην αρχική φάση ήταν περίπου 30 πανεπιστήμια. Εμείς προσκληθήκαμε από το Πανεπιστήμιο George Washington να εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα και περάσαμε στη δεύτερη φάση, δηλαδή στους 8, όπου είχαμε το Sciences Po Paris από τη Γαλλία, το Πανεπιστήμιο του Bath από το Ηνωμένο Βασίλειο, το Πανεπιστήμιο της Bologna από την Ιταλία, το Carleton από τον Καναδά και πανεπιστήμιο από την Πολωνία», ανέφερε η κ. Παιδή, επισημαίνοντας ότι «η ποιότητα των αντιπάλων μας είναι που κάνει τη νίκη και την πρωτιά των παιδιών μεγαλύτερη».
«Τα παιδιά», εξήγησε, «αγωνιζόμενα σκληρά για οκτώ συνεχόμενες ώρες και σε αλλεπάλληλους αγώνες κέρδισαν και τις δύο ομάδες του Sciences Po Paris, μετά κέρδισαν το Bath -χάσαμε μόνο με μισό πόντο διαφορά από το κολέγιο της Ευρώπης- αλλά σε όλους τους γύρους καταφέραμε να έχουμε την πιο υψηλή βαθμολογία και να πάμε στον τελικό ως πρώτοι μαζί με το πανεπιστήμιο Carleton από τον Καναδά, ένα πανεπιστήμιο που είναι πάρα πολύ γνωστό για την ποιότητά του και την καινοτομία στη διδακτική». Στην τελική φάση του διαγωνισμού την ελληνική ομάδα εκπροσώπησαν οι φοιτήτριες Μαρία Σημαιοφορίδου και Ινώ Τερζή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προπτυχιακοί φοιτητές του ΠΑΜΑΚ αντιμετώπισαν μεταπτυχιακούς φοιτητές και σύμφωνα με την καθηγήτριά τους «κέρδισαν χάρη στο πιο συγκροτημένο επιχείρημα και στα πρωτότυπα στοιχεία του επιχειρήματός τους» και «ανέδειξαν στοιχεία ηγεσίας, αριστείας, στοιχεία εξαιρετικής κριτικής και αναλυτικής ικανότητας και γνώσεων», αποδεικνύοντας ότι «το δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο με τα πάρα πολλά προβλήματα του, δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από μεγάλα ιδρύματα του εξωτερικού».

«Τους αξίζουν πολλά- πολλά συγχαρητήρια γιατί από την πρώτη συνάντηση που συγκροτήθηκε η ομάδα αυτή και για οκτώ μήνες εργάστηκαν σκληρά για να σηκώσουν ψηλά το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και την ελληνική σημαία στους αγώνες».

Οι φοιτητές, που έγιναν δεκτοί από τις πρυτανικές Αρχές του ΠΑΜΑΚ, ευχαρίστησαν τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθηγητή Στυλιανό Κατρανίδη, τον κοσμήτορα της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών, καθηγητή Ηλία Κουσκουβέλη και τον πρόεδρο του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, καθηγητή Δημήτριο Σκιαδά, καθώς και την επιβλέπουσα καθηγήτριά τους για την υποστήριξή τους, δηλώνοντας ότι η συμμετοχή τους στον διαγωνισμό αποτέλεσε μία εκπαιδευτική διαδικασία υψηλής ποιότητας, που ενίσχυσε τις ικανότητές τους και διεύρυνε τους ορίζοντές τους.