| Η αντίστροφη μέτρηση για τις 2019 έχει ξεκινήσει. Στις 7 Ιουνίου χιλιάδες τελειόφοιτοι θα κληθούν να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις για να περάσουν στο ΑΕΙ που επιθυμούν.

Οι εξετάσεις ξεκινούν στις 7 Ιουνίου για τη μεγαλύτερη κατηγορία των Ημερήσιων Λυκείων και μια ημέρα νωρίτερα, στις 6 του μήνα, για τα Επαγγελματικά Λύκεια. Παρ’ ότι όμως η εξεταστική διαδικασία ολοκληρώνεται στις 18 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 20 του μήνα για τα Επαγγελματικά Λύκεια, η συνολική φετινή περίοδος των πανελλαδικών διαγωνισμών ολοκληρώνεται με τα Ειδικά Μαθήματα στις 2 Ιουλίου.

Το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει στη δημοσιότητα τα οριστικά Επιστημονικά Πεδία με τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ, όπως θα αποτυπωθούν στο νέο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι που θα λάβουν μέρος στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Συνολικά, το περιλαμβάνει 424 τμήματα, ενώ 38 τμήματα δεν θα λειτουργήσουν από φέτος αλλά από τον Σεπτέμβρη του 2020.

Λίγες ημέρες έμειναν για την έναρξη των φετινών , στις οποίες 102.000 περίπου υποψήφιοι θα διεκδικήσουν 78.335 θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας. Εν όψει, λοιπόν, της 6ης και 7ης Ιουνίου, ημέρες έναρξης των εξετάσεων για ΕΠΑΛ και ΓΕΛ αντίστοιχα, το ανακοίνωσε το νέο , στο οποίο αποτυπώνονται οι αλλαγές που επέφεραν οι πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες στον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η αύξηση του αριθμού σε συνδυασμό με τις αλλαγές στα ΑΕΙ που θα εγκαινιαστούν από Σεπτέμβριο, αναμένεται να οδηγήσουν τις βάσεις σε καθοδική πορεία. Ωστόσο, το γεγονός ότι περισσότερα είναι φέτος τα κοινά τμήματα μεταξύ των –στα οποία οι υποψήφιοι θα μπορούν να μπουν δίνοντας διαφορετικά μαθήματα, ανάλογα την ομάδα προσανατολισμού από την οποία προέρχονται– αφήνει αρκετά περιθώρια εκπλήξεων.

Ενδεικτικά, και από τα 4 γίνεται εισαγωγή σε παιδαγωγικά τμήματα και , από 3 επιστημονικά πεδία σε σχολές της αστυνομίας, του λιμενικού και της πυροσβεστικής, ενώ από 2 γίνεται εισαγωγή σε τμήματα γεωπονίας, πληροφορικής και στατιστικής.

Τα 38 τμήματα που θα λειτουργήσουν από το 2020-21

– Μετάφρασης και Διερμηνείας (Ηγουμενίτσα)

– Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής (‘Αρτα)

– Μηχανολόγων Μηχανικών (Ιωάννινα)

– Εθνομουσικολογίας (Ληξούρι)

– Περιφερειακής Ανάπτυξης (Λευκάδα)

– Διατροφής και Διαιτολογίας (Ψαχνά Ευβοίας)

– Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού (Ψαχνά Ευβοίας)

– Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Αθήνα)

– Υδροβιολογίας και Υδατοκαλλιεργειών (Αθήνα)

– Πληροφορικής στη Γεωργία και το Περιβάλλον (Αθήνα)

– Διαιτολογίας και Ποιότητας Ζωής (Αθήνα)

– Πολιτισμού και Αγροτικού Τουρισμού (‘Αμφισσα)

– Ψυχολογίας (Βόλος)

– Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Καρδίτσα)

– Λογοθεραπείας (Λαμία)

– Δημόσιας Διοίκησης (Θεσσαλονίκη)

– Ανατολικών Γλωσσών και Πολιτισμών (Θεσσαλονίκη)

– Μουσειολογίας (Έδεσσα)

– Γεωλογίας (Καβάλα)

– Μάρκετινγκ (Γρεβενά)

– Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής (Φλώρινα)

– Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων (Κοζάνη)

– Κινηματογράφου (Φλώρινα)

– Λογοθεραπείας (Πτολεμαΐδα)

– Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Καστοριά)

– Νομικής (Πάτρα)

– Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Πύργος)

– Γεωργικής Βιοτεχνολογίας (Αγρίνιο)

– Δημόσιας Υγείας (Τρίπολη)

– Αγροτικής Οικονομίας (‘Αργος)

– Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης (Σπάρτη)

– Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Ηράκλειο)

– Μηχανικών Βιοϊατρικής (Ηράκλειο)

– Μουσικών Σπουδών (Ρέθυμνο)

– Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (‘Αγιος Νικόλαος)

– Φυσικοθεραπείας (Ιεράπετρα)

– Χημικών Μηχανικών (Χανιά)

– Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Αθήνα)

 

Εν τω μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας εκτίναξε φέτος τον αριθμό των στους 78.335, αριθμός αυξημένος κατά 3.643 σε σχέση με πέρυσι, με όλους τους επιτυχόντες των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων να εισάγονται από τον Σεπτέμβρη του 2019 για πρώτη φορά αποκλειστικά σε πανεπιστήμια, μιας και τα ΤΕΙ έχουν εξαφανιστεί από τον χάρτη.

 

: Αύξηση εισακτέων στη σχολή Αστυφυλάκων

Αύξηση εισακτέων προβλέπει η προκήρυξη της Ελληνικής Αστυνομίας για τις δημοφιλείς αστυνομικές σχολές, μια αύξηση που έρχεται μετά από αρκετά χρόνια που είχε παγώσει ο αριθμός εισακτέων. Ειδικότερα, η Σχολή Αστυφυλάκων θα λάβει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη 310 εισακτέους, έναντι 250 πέρσι, δηλαδή 60 περισσότερους, ενώ η Σχολή Αξιωματικών παραμένει στα ίδια επίπεδα με πέρσι(40).

Αναλυτικά το των εξετάσεων

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7-6-2019 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 10-6-2019 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 12-6-2019 – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΦΥΣΙΚΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-6-2019 – ΛΑΤΙΝΙΚΑ – ΧΗΜΕΙΑ – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΡΙΤΗ 18-6-2019 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.

Το πρόγραμμα εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ

ΠΕΜΠΤΗ 6-6-2019 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 8-6-2019 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)

ΤΡΙΤΗ 11-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ) – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ – ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ – ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΠΕΜΠΤΗ 13-6-2019 – ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II / ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ (ν.4473) – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2 / ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ (ν.4473) – ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ-ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ (ν.4473) – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 15-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) – ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ν.4473) – ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ – ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ – ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ (ΜΕΚ)/ ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ (ΜΕΚ II) (ν.4473)

ΤΕΤΑΡΤΗ 19-6-2019 – ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ/ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ ΙI (ν.4473) – ΥΓΙΕΙΝΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ – ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΠΕΜΠΤΗ 20-6-2019 – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ – ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ – ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ / ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ II (ν.4473)

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις ώρες.

Γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

Οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται κατ’εξαίρεση λόγω της διενέργειας αυτοδιοικητικών εκλογών, από την Πέμπτη 30 Μαΐου 2019 έως την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019.

Οι εξετάσεις για μαθητές/τριες που απουσίαζαν δικαιολογημένα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019.

Επίσης, τα αποτελέσματα της πρώτης εξεταστικής περιόδου πρέπει να έχουν εκδοθεί το αργότερο μέχρι την Τρίτη 11 Ιουνίου 2019 με εξαίρεση τα αποτελέσματα των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων ή στρατευσίμων, τα αποτελέσματα των οποίων εκδίδονται με το πέρας των εξετάσεών τους.

Επισημαίνεται ότι σε ό,τι αφορά τους ελέγχους προόδου του δευτέρου τετραμήνου, αυτοί μπορούν να επιδίδονται στους κηδεμόνες των μαθητών κατά το διάστημα από 29 Μαΐου έως 11 Ιουνίου 2019, σε ημερομηνία που θα κρίνει κάθε σχολική μονάδα.

Με την έκδοση των αποτελεσμάτων της πρώτης εξεταστικής περιόδου ανακοινώνεται και το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους/τις μαθητές/τριες που παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση, καθώς και το πρόγραμμα της δεύτερης εξεταστικής περιόδου.

Η δεύτερη εξεταστική περίοδος, που διενεργείται εντός του τρίτου δεκαημέρου του Ιουνίου, αρχίζει την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019. Τα αποτελέσματα της εν λόγω εξεταστικής περιόδου πρέπει να εκδοθούν το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019, ώστε να υπάρχει το προβλεπόμενο περιθώριο των δύο εργάσιμων ημερών για αιτήσεις αναβαθμολόγησης.

Αναβαθμολόγηση

Μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σχολείο, όπου φοιτούν, με την οποία ζητούν την αναβαθμολόγηση γραπτού δοκιμίου.

Η αίτηση συνοδεύεται με το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε γραπτό δοκίμιο.

Οι μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους/τις οποίους/ες προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση στα μαθήματα που εξετάσθηκαν.

Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή από τους/τις ίδιους/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, στο σχολείο μέσα σε δύο (2) ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση.

Τα γραπτά δοκίμια των «κατ ́ιδίαν διδαχθέντων μαθητών» και των στρατευσίμων βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών/τριών της τάξης στην οποία υποβάλλονται σε εξέταση.

Μαθητές μη προσερχόμενοι στις εξετάσεις

Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος, που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, με αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα πριν από την έναρξη της δεύτερης εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των Διδασκόντων.

Οι μαθητές/τριες αυτοί, εάν δεν προσέλθουν σε εξέταση πριν από την έναρξη της δεύτερης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α’ δεν εξετάσθηκαν.

Οι μαθητές αυτοί, εάν δεν προσέλθουν σε εξέταση μέχρι το τέλος του τρίτου δεκαημέρου του Ιουνίου, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου.

Εως τις 30 Ιουνίου

Εως τις 30 Ιουνίου η σχολική μονάδα ολοκληρώνει τις εξής διαδικασίες:

α) την πρώτη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α’ του άρθρου 2 του παρόντος διατάγματος

β) το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση, όπως περιγράφεται στο άρθρο 12 του παρόντος

γ) τη δεύτερη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται επαναληπτικές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σε όσα μαθήματα παραπέμφθηκαν μαθητές σε επαναληπτική εξέταση, οι οποίες είναι γραπτές και προφορικές για τα μαθήματα της Ομάδας Α’ και προφορικές για τα υπόλοιπα μαθήματα, κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου.

Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον Διευθυντή του Γυμνασίου στους μαθητές, τρεις (3) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.

Πότε επαναλαμβάνει ο μαθητής την ίδια τάξη

Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α’ και Β’ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής, τότε επαναλαμβάνει την τάξη.

Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Γ’ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης, τότε δύναται να προσέλθει σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο (τρίτη εξεταστική περίοδος) .

Οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες και οι στρατεύσιμοι μαθητές

Οι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες και οι στρατεύσιμοι μαθητές εξετάζονται, κατά το πρώτο εικοσαήμερο του Ιουνίου, προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα των Ομάδων Α’ και Β’ και προφορικά στα μαθήματα της Ομάδας Γ’, πλην του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο οποίο οι μαθητές αυτής της κατηγορίας δεν αξιολογούνται.

Ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων πλην της Φυσικής Αγωγής.

Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ’ εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές

Το υπουργείο Παιδείας εφιστά την προσοχή, όσον αφορά τον προγραμματισμό των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στα εξής:

Οι εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων που εμπλέκονται με οποιαδήποτε ιδιότητα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. να διευκολύνονται από τις σχολικές μονάδες που υπηρετούν ώστε να παρευρίσκονται:

α) στις προκαθορισμένες συγκεντρώσεις ενημέρωσης των επιτηρητών στα εξεταστικά κέντρα κατά την προηγούμενη ημέρα της έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων,

β) στα Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ.) κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων ως μέλη επιτροπών και επιτηρητές,

γ) στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Ε.Κ.) για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Φ.Α.) ως εξεταστές – βαθμολογητές, μέλη επιτροπών, επιτηρητές και επικουρικό προσωπικό.

Είναι πολύ σημαντικό τα παραπάνω να τηρηθούν ιδιαιτέρως την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019 ημερομηνίας διεξαγωγής Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑ.Λ., λόγω του μεγάλου αριθμού υποψηφίων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Η εγκύκλιος για τον προγραμματισμό εξετάσεων των Γενικών Λυκείων σχολικού έτους 2018-2019

Οι προαγωγικές εξετάσεις διεξάγονται από την Πέμπτη 23 Μαΐου 2019 έως την Πέμπτη 13 Ιουνίου.

Πότε επιτρέπεται οι επιμελητές να παρέχουν οδηγίες

Στις οδηγίες του υπουργείου αποσαφηνίζεται, μεταξύ άλλων, υπό ποιες συνθήκες μπορούν οι επιτηρητές να παρέχουν οδηγίες στους εξεταζόμενους, το πότε πρέπει να επιδεικνύουν αυστηρότητα, καθώς και άλλες λεπτομέρειες, όπως το πώς οφείλουν να συνοδεύουν τους εξεταζόμενους εκτός της αίθουσας.

Οι οκτώ οδηγίες του υπουργείου Παιδείας

Στη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας αναγράφονται οι εξής οδηγίες για τη διενέργεια των Πανελληνίων εξετάσεων:

-Οι επιτηρητές απαγορεύεται να παρέχουν οποιαδήποτε διευκρίνιση, πληροφορία ή επεξήγηση στους εξεταζόμενους εκτός των οδηγιών, διευκρινίσεων ή πληροφοριών που διαβιβάζονται σε αυτούς από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δια των Λυκειακών Επιτροπών, τις οποίες διανέμουν ή ανακοινώνουν στους εξεταζόμενους, χωρίς να προβαίνουν σε δικές τους διευκρινίσεις.

-Οι επιτηρητές απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο.

-Οφείλουν να συμπεριφέρονται κατά τρόπο που να μη δημιουργεί πρόβλημα στους εξεταζόμενους αλλά και να ελέγχουν κατά τον αυστηρότερο τρόπο την πιθανότητα αντιγραφής ή συνεργασίας.

-Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή των επιτηρητών ώστε κατά την είσοδο των εξεταζομένων να τους ενημερώνουν ότι δεν πρέπει να παίρνουν μαζί τους σημειώσεις ή κινητά τηλέφωνα ή άλλα αντικείμενα που δεν επιτρέπονται και τα οποία πρέπει να παραμένουν εκτός αίθουσας και να μην επιτρέπουν την είσοδο σε όποιον δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίες αυτές.

-Μετά την παραλαβή και του τελευταίου γραπτού, ελέγχουν και παραδίδουν αμέσως τα γραπτά στη Λυκειακή Επιτροπή, προκειμένου αυτή να τα προωθήσει στο Βαθμολογικό Κέντρο.

-Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόμενους να βγουν από την αίθουσα εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις. Στην περίπτωση αυτή καλείται ο εφεδρικός/αναπληρωματικός επιτηρητής, ο οποίος συνοδεύει τον εξεταζόμενο έξω από την αίθουσα, ελέγχοντας τους χώρους που αυτός επισκέπτεται για την αποφυγή περίπτωσης δολίευσης των εξετάσεων. Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται ο συνοδός να είναι καθηγητής του ίδιου Λυκείου που μετέχει με οποιαδήποτε ιδιότητα στη Λυκειακή Επιτροπή.

-Οι επιτηρητές μαζί με τη ΛΕΕ είναι υπεύθυνοι για τον διαχωρισμό των υποψηφίων και για τη σωστή διανομή των θεμάτων, ώστε κάθε υποψήφιος να πάρει τα θέματα που αντιστοιχούν στην περίπτωσή του (Ημερήσια- Εσπερινά).

-Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή στους επιτηρητές για την επίδειξη αισθήματος ευθύνης πέραν του συνηθισμένου λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη διαφύλαξης του κύρους, της αξιοπιστίας και του αδιάβλητου της διεξαγωγής των εξετάσεων.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025