«Θα καταβάλουμε όλες τις προσπάθειές μας, προκειμένου αυτό το νομοσχέδιο να αποσυρθεί», τόνισε η τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων Πρακτορείο 104,9 FM για το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
«Ζητάμε να αποσυρθεί. Είμαστε κατά αυτού του νομοσχεδίου εν συνόλω», υπογράμμισε η κ. Κεραμέως και σε ό,τι αφορά τη διαδικασία «fast track», την οποία κατήγγειλε η αντιπολίτευση ότι ακολουθήθηκε στο εν λόγω νομοσχέδιο, είπε πως «αν επιμένουν σε αυτό το καταστροφικό επί της ουσίας νομοσχέδιο, ας εισαχθεί με κανονικές διαδικασίες για να γίνει κανονικός διάλογος».
«Η διαδικασία», σημείωσε η κ. Κεραμέως, «έχει και θέματα ουσίας. Το ν/σ κατατέθηκε Τρίτη μεσάνυχτα και είναι 1120 σελίδες, συζητήθηκε το επόμενο μεσημέρι. Εγώ πραγματικά θα εκπλαγώ, αν υπάρχει έστω και ένας βουλευτής που έχει καταφέρει να διαβάσει 1120 σελίδες σε 3 ή 4 ώρες. Μιλάμε για δυνατότητες υπερανθρώπινες. Ειπώθηκε -και είπε και ο υπουργός- ότι ήταν θέμα διαδικασίας. Λυπάμαι, αλλά εγώ δεν μπορώ να μιλήσω για την ουσία, αν δεν έχω διαβάσει τα άρθρα».
Υπογράμμισε, δε, ότι η Νέα Δημοκρατία επιμένει στην απόσυρση καθώς «θεωρούμε ότι δίνει το τελειωτικό χτύπημα στην εκπαίδευση. Βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα και η μεγάλη εικόνα είναι καταστροφική για την Παιδεία».
Όπως είπε η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, «κατέστη πασιφανές στη χθεσινή επιτροπή της Βουλής ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση είναι κατά του νομοσχεδίου».
«Δεν άκουσα κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης να στηρίζει αυτό το νομοσχέδιο κι αυτό θα έπρεπε να προβληματίσει τον υπουργό. Ο υπουργός δεν έχει περάσει νομοσχέδιο, το οποίο να έχει συναντήσει τη στήριξη των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Και αυτό θα έπρεπε να προβληματίζει, γιατί μιλάμε για την Παιδεία όπου υπάρχει μια ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα αυτά. Στο παρελθόν υπήρξαν νομοθετικές προτάσεις εκτός Νέας Δημοκρατίας και η Νέα Δημοκρατία τις στήριξε, όταν θεωρούσε πως ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.
«Δεν προβληματίζει τον υπουργό ότι όλοι είναι απέναντί του; Και πώς μιλάει για συναίνεση όταν το σύνολο του πολιτικού φάσματος είναι απέναντί του;», διερωτήθηκε η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας.
Απαντώντας στα όσα είπε ο υπουργός πως δεν δικαιολογείται τέτοια ένταση γιατί το νομοσχέδιο ήταν σε διαβούλευση τα τελευταία τρία χρόνια, η κ. Κεραμέως σημείωσε: «Πριν από δύο χρόνια είχε πάει ο πρωθυπουργός στο υπουργείο Παιδείας και είχε πει πως καταργούνται πλήρως οι πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτό είναι που έχουμε σήμερα σε διαβούλευση; Καμία σχέση. Εδώ και δύο χρόνια ακούμε αντικρουόμενες εξαγγελίες που επιφέρουν τεράστια αναστάτωση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς γονείς, σε χιλιάδες ανθρώπους και το νομοσχέδιο αυτό καθεαυτό δημοσιοποιήθηκε στο 1/3 του πριν από μία εβδομάδα […] Υπάρχουν και καταγγελίες ότι μέχρι την τελευταία στιγμή ασκούνταν πιέσεις σε πρυτανικές Αρχές να βγάλουν αποφάσεις της Συγκλήτου, οι οποίες στηρίζουν το νομοσχέδιο».
«Καταργούνται τα ΤΕΙ χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο»
Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε και στις αντιδράσεις από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα, επισημαίνοντας -μεταξύ άλλων- ότι «τα δύο πανεπιστήμια τα οποία κατ’ εξοχήν επηρεάζονται από τις παρούσες συνέργειες, που είναι το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και τα δύο έχουν βγάλει αποφάσεις Συγκλήτου κατά της αναδιάταξης και του νομοσχεδίου. Για ποια συναίνεση μιλάει ο υπουργός;».
Ερωτηθείσα τι θα κάνει η Νέα Δημοκρατία σε περίπτωση που ανέλθει στην εξουσία επί των συγκεκριμένων ζητημάτων της Παιδείας, η κ. Κεραμέως είπε πως «θα δούμε τι θα παραλάβουμε» και εξήγησε ότι το κόμμα της μίλησε για «άναρχη αναδιάταξη» με το παρόν πολυνομοσχέδιο «γιατί αυτή τη στιγμή καταργούνται όλα τα ΤΕΙ της χώρας» και, μάλιστα, «χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο».
Απαντώντας, δε, στην κριτική του αρμόδιου υπουργού Κώστα Γαβρόγλου, που κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία για ένδεια θέσεων και υποκρισία σε ό,τι αφορά το εν λόγω νομοσχέδιο, η κ. Κεραμέως υπεραμύνθηκε των θέσεων του κόμματός της, αναφέροντας -μεταξύ άλλων- χαρακτηριστικά: «Παρουσιάσαμε πριν από έξι μήνες ένα πλήρες, αναλυτικότατο πρόγραμμα, αναλυτικότατο για την Παιδεία και μάλλον έχουμε πρόγραμμα γιατί τα στελέχη του υπουργείου τότε, όταν παρουσιάσαμε το πρόγραμμα, έκαναν μια συστηματική προσπάθεια να προσπαθήσουν να αποδομήσουν γραμμή – γραμμή το πρόγραμμά μας».
«Ο υπουργός πρώτα εξαγγέλλει και μετά μελετάει»
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα του να χτυπά το κουδούνι στις 9 από το νέο σχολικό έτος, η κ. Κεραμέως σχολίασε ότι ο υπουργός πρώτα εξαγγέλλει και μετά μελετάει. «Βλέπουμε ότι με μια καθαρά ψηφοθηρική στόχευση, το υπουργείο εξαγγέλλει και μετά μελετάει. Το εξήγγειλε Σεπτέμβριο, στον αγιασμό του 2018, κι έχουμε τώρα Απρίλιο μήνα κι ακόμα μελετάει η επιτροπή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Υπάρχουν μελέτες που λένε ότι είναι καλύτερο να ξυπνάς πιο νωρίς και άλλες που λένε ότι είναι ίσως καλύτερα να ξυπνάς πιο αργά. Υπάρχουν όμως πρακτικά προβλήματα. Άνθρωποι που ξεκινούν τη δουλειά τους στις 7:30, πώς ακριβώς θα αφήνουν τα παιδιά τους; […] Στην επαρχία τα δρομολόγια των σχολικών είναι βάσει των δρομολογίων των ΚΤΕΛ. Έχει μελετήσει το υπουργείο ποιες αλλαγές θα επιφέρει αυτό, προκειμένου τα παιδιά στην επαρχία να πηγαίνουν στις 9 αντί για την ώρα που πηγαίνουν σήμερα;», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.
«Ισοπέδωση για πρότυπα και πειραματικά σχολεία»
Η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας άσκησε κριτική και στους χειρισμούς του υπουργείου σε ό,τι αφορά τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, σημειώνοντας ότι «με το παρόν νομοσχέδιο αφαιρούν βασικές αρμοδιότητες που είχαν τα εν λόγω σχολεία και τις μεταφέρουν σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας».
«Αυτά τα σχολεία είχαν μια αυτονομία. Ήταν πραγματικά νησίδες αριστείας και καινοτομίας. Θα έπρεπε πέρα και πάνω από κόμματα να αγωνιστούμε όλα τα δημόσια σχολεία να γίνουν πρότυπα σχολεία. Αντί γι’ αυτό δυστυχώς η κυβέρνηση επιδίδεται σε μια συστηματική προσπάθεια υποβάθμισης αυτών των σχολείων, κατάργησης εν τοις πράγμασι των σχολείων αυτών», ανέφερε η κ. Κεραμέως.
Σημείωσε, δε, ότι η Νέα Δημοκρατία έχει δεσμευτεί για την ίδρυση ενός πρότυπου κι ενός πειραματικού σχολείου σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας.