Βασική αιτία είναι η οικονομική κρίση και η ανεργία των γονιών
Τα προβλήματα που, όπως τόνισαν, αντιμετωπίζουν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές από τις περικοπές χρηματοδοτήσεων των σχολικών επιτροπών, αλλά και από την εφαρμογή των νόμων για την αξιολόγηση των καθηγητών και το πειθαρχικό δίκαιο, παρουσίασαν εκπαιδευτικοί και δάσκαλοι – εκπρόσωποι των πέντε ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης και των δέκα Συλλόγων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενόψει του αυριανού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου της κεντρικής Μακεδονίας που διοργανώνουν, στις 11.30, στο άγαλμα Βενιζέλου.
Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν, σήμερα, οι εκπαιδευτικοί επανέλαβαν την αντίθεσή τους στο προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση, επειδή, όπως τονίζουν, δεν σχετίζεται με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και τις συνθήκες υποδομών των σχολείων, αλλά με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των καθηγητών.
Παρομοίως, αντιτάχθηκαν και ζήτησαν την απόσυρση του νόμου για το πειθαρχικό δίκαιο, επειδή «καταστρατηγεί το τεκμήριο της αθωότητας» και μπορεί να θέσει σε αργία εκπαιδευτικούς, χωρίς να αποδεικνύεται η εμπλοκή τους σε κάποιο πειθαρχικό αδίκημα.
Καθηγητές και δάσκαλοι έκαναν λόγο για σημαντικές ελλείψεις στα σχολεία και περιέγραψαν καταστάσεις υποσιτισμού μαθητών και αιθουσών χωρίς θέρμανση, όπως επίσης προβλήματα στις μετακινήσεις μαθητών (σε σχολεία των Σερρών, της Καστοριάς και της Κοζάνης). Όπως ανέφεραν, πανελλαδικά, υπάρχουν περίπου 2000 κενά σε εκπαιδευτικούς, κυρίως των ειδικοτήτων σε δημοτικά, στις ΕΠΑΣ, και σε γυμνάσια.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασαν, για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, η σχολική διαρροή, κυρίως στα λύκεια και γυμνάσια, φτάνει το 25%, από το 12% το 2009. Βασική αιτία είναι η οικονομική κρίση και η ανεργία των γονιών που στρέφει αρκετούς μαθητές στην αναζήτηση εργασίας.
Οι καθηγητές αναφέρθηκαν ακόμη σε φαινόμενα παρεμβάσεων στο εκπαιδευτικό έργο από μέλη της Χρυσής Αυγής, καταδικάζοντάς τα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025