ΝΕΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ| ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ| Την σφοδρή αντίδραση σύσσωμης της αντιπολίτευσης δέχεται ο κ. Κώστας Γαβρόγλου λόγω τις επιμονής του να συζητηθεί και ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο «τέρας» των 1.120 σελίδων και 226 άρθρων με εξπρές διαδικασίες.
Πρόκειται για το σχέδιο νόμου που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ένα ζήτημα που αφορά χιλιάδες μαθητές και γονείς, για το οποίο όμως οι βουλευτές θα κληθούν να τοποθετηθούν χωρίς να προλάβουν να το μελετήσουν.
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το κείμενο κατατέθηκε χθες λίγο πριν τα μεσάνυχτα, σήμερα το μεσημέρι ξεκίνησε η συζήτησή του στην επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων και την Μ. Δευτέρα θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια.
Κατά την έναρξη της συνεδρίασης η αντιπολίτευση ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου εξηγώντας πως είναι ως αδύνατο να προλάβει κάποιος να διαβάσει πάνω από 1.000 σελίδες σε λίγες ώρες, σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα.
Απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης κάλεσε τα κόμματα να αφήσουν τις ενστάσεις επί της διαδικασίας και να μπουν στην ουσία ενώ ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου δικαιολογήθηκε για τη φαστ τρακ διαδικασία σε επιτροπή και Ολομέλεια με το επιχείρημα ότι η διαβούλευση για τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις έχει αρχίσει εδώ και δύο χρόνια.
Από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας η κυρία Νίκη Κεραμέως τόνισε: «Σας καλώ να αποσύρετε άμεσα το νομοσχέδιο και να το επαναφέρετε με κανονική διαδικασία. Είναι προσχηματική η διαδικασία που επιλέγετε. Δεν έχει προλάβει κανένας να διαβάσει το νομοσχέδιο».
Επίσης, η κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου από το Κίνημα Αλλαγής προειδοποίησε πως το κόμμα της θα αποχωρήσει μετά από την ακρόαση των φορέων για να καταδείξει την παρωδία σε βάρος των μαθητών.
«Είναι συνειδητή η επιλογή της κυβέρνησης κυλώντας το νομοσχέδιο όσο το δυνατόν πιο πίσω να το φέρει εκεί που κλείνει η Βουλή για τις διακοπές του Πάσχα για να βρει κλειστά τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια. Άθλια μεθόδευση από κάθε άποψη» ανέφερε ο κ. Γιάννης Δελής από το ΚΚΕ
είπε ο Γ.Δελής του ΚΚΕ ενώ πυρά για τη διαδικασία επεφύλαξαν ο Γ.Σαρίδης ενώ ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Βουλή ως διακοσμητικό στοιχείο.
Επιχειρώντας να αποκρούσει τις αντιδράσεις ο υπουργός Παιδείας είπε «με το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί ολοκληρώνονται οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης σε ένα μεταρρυθμιστικό σχέδιο που άρχισε το 2016 με τον εθνικό διάλογοι για την παιδεία. Συνέχισε στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων , έγιναν συζητήσεις με φορείς και επιστήμονες και τις συγκλήτους πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Ηταν πολλοί μήνες σχεδόν 3 χρόνια εντατικών διαβουλεύσεων. Όταν υπάρχει σχέδιο με τόσες σοβαρές επεξεργασίες που στην συνέχεια ενισχύονται η συζήτηση έχει και εντάσεις και αντιρρήσεις και επιχειρήματα. Τώρα φθάσαμε στο τέλος μακρόχρονης πορείας γύρω από την συζήτηση αυτών των ζητημάτων. Εχει μεγάλη σημασία όταν υπάρχει ανάγκη μεταρρύθμισης πρέπει να ξέρει η κοινωνία και η πολιτεία ποιο πρόβλημα πάει να αντιμετωπίσει με αυτές τις μεταρρυθμίσεις. Αυτό είναι το πρώτο και θεμελιώδες επιχείρημα. Κάνω έκκληση να συμφωνήσουμε στο πρόβλημα και ας διαφωνούμε στις λύσεις».
Ο ίδιος υποστήριξε ότι το βασικό πρόβλημα είναι έχει καταργηθεί η 3η Λυκείου.
«Εχουμε μια 3η λυκείου στα χαρτιά που ακυρώνει τους εκπαιδευτικούς και βάζει σε περιπέτειες . η ανυπαρξία 3ης λυκε΄’ιου τρώει και την 2α λυκείου. Όλοι μας να αφήσουμε κατά μέρος την υποκρισία ότι είναι όλα μια χαρά που συντηρεί το θέατρο παραλόγου . Η ηγεμονική ιδεολογία στην κοινωνία απαξίωσε στην συνείδηση των πολιτών το δημόσιο σχολείο. Το 2ο πρόβλημα είναι των εισαγωγικών εξετάσεων – ενός αδιάβλητου συστήματος πλην όμως παιδαγωγικά αναξιόπιστο. Οι οικογένειες δαπανούν 2,5 δις ευρώ κάθε χρόνο και μόνο το 30% παει να σπουδάσει αυτό που θέλει. Το τρίτο πρόβλημα είναι πως για πρώτη φορά κυβέρνηση πήρε στα σοβαρά και τα δύο σκέλη της ανώτατης εκπαίδευσης γιατί τα ΤΕΙ είναι ανώτατη εκπαίδευση από το 2001» και σε άλλο σημείο πρόσθεσε «Για το πρώτο πρόβλημα της 3ης Λυκείου προχωράμε σε πρόγραμμα σπουδών με 4 μαθήματα και 6 ώρες το κάθε μάθημα ώστε να υπάρξει άνεση στην αίθουσα. Δεν αυξάνουμε την ύλη. Δεν έχει κανένα λόγο να πηγαίνουν τα παιδία στα φροντιστήρια. Είναι ώρες που μπορείς να κάνεις επαναλήψεις και ασκήσεις και κυρίως είναι ώρες που χρησιμοποιείς και για συζητήσεις άλλων θεμάτων. Λίγα μαθήματα πολλές ώρες αναβάθμιση του τρόπου παροχής απολυτηρίου. Ένας τρόπος εισαγωγής που για πρώτη φορά αρχίζει να δίνει δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης με απολυτήριο στα πανεπιστήμια. Υπάρχει σύστημα με μια δυναμική. Αλίμονο αν λειτουργήσουν όλα τέλεια από την επόμενη χρονιά. Αλλά είναι ένα σύστημα με δυναμική»