Το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε από το ΥΠΕΘ αποσκοπεί σε ποσοτική μεγέθυνση και όχι σε ποιοτική αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, σημειώνει η σύγκλητος του πανεπιστημίου Κρήτης, αναφορικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αφορά τις «συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».
Η σύγκλητος σε σημερινή έκτακτη συνεδρίασή της, ασχολήθηκε επισταμένως με την ονομασία του υπό ίδρυση πανεπιστημίου στην Κρήτη («Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης») και όπως αναφέρει σε σχετικό ψήφισμα που εξέδωσε «η επωνυμία ενός φορέα είναι το πρώτο – κατά σειρά – στοιχείο, που καθορίζεται με την ιδρυτική ή συστατική του πράξη. Η προτεραιότητα αυτή δίνεται, διότι η επωνυμία διακρίνει τον φορέα αυτό από όλους τους άλλους αποτελώντας το διακριτικό του γνώρισμα, και ενέχει έναν υψηλό συμβολισμό. Σε κάθε περίπτωση, ο θεσμικός μας ρόλος αξιώνει και επιβάλλει (όσον αφορά στην επωνυμία των φορέων στην ανώτατη παιδεία) την τήρηση διαχρονικών νομικών αρχών: Την αρχή της αλήθειας, Την αρχή της αποκλειστικότητας, Την αρχή της χρονικής προτεραιότητας, Την αρχή της σύνδεσης της επωνυμίας με το φορέα της δραστηριότητας. Αυτές οι αρχές έχουν τεθεί για να μη δημιουργείται πρόβλημα παραπλάνησης στην περίπτωση που κάποιος θέλει να χρησιμοποιεί την ίδια επωνυμία με κάποιον που δικαιούται να τη φέρει και για να αποτρέπεται ο κίνδυνος σύγχυσης μεταξύ δύο φορέων, που έχουν τον ίδιο μεν σκοπό αλλά δεν έχουν τα ίδια κριτήρια. Για το λόγο αυτό καθιστούμε γνωστή την αντίρρηση του Ιδρύματός μας στη χρήση αυτής της επωνυμίας».
Παράλληλα τα μέλη της συγκλήτου, επισημαίνουν ότι το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε από το ΥΠΕΘ, «δεν μεριμνά για τις ανοικτές διαδικασίες πρόσληψης του καθηγητικού προσωπικού, για την βελτίωση του λόγου καθηγητών/φοιτητών που είναι η βάση για την επίτευξη των στόχων της φοιτητοκεντρικής εκπαίδευσης, για την εξασφάλιση των υποδομών και ακαδημαϊκών προϋποθέσεων, για τις βάσεις εισαγωγής ανά τμήμα και πλήθος άλλων θεμάτων που είναι αναγκαία για μια πραγματική μεταρρύθμιση στον χώρο της Παιδείας».
« …Η χρήση του όρου ‘συνέργειες’, μπορεί να θεωρηθεί μάλλον ως ευφημισμός, καθώς διατηρούνται και ιδρύονται Τμήματα με επικαλυπτόμενα αντικείμενα, χωρίς μελέτη για την προοπτική των αποφοίτων τους, με διασπορά σε διάφορες πόλεις της χώρας, χωρίς δυνατότητες διεπιστημονικών δράσεων και προγραμμάτων και χωρίς αξιολόγηση της δράσης των υφισταμένων δομών και του προσωπικού» αναφέρει η σύγκλητος για το νομοσχέδιο