Τη δημιουργία θεσμού Συνάντησης Μουσικών Σχολείων Κρήτης, με τιμώμενο Μουσικό Σχολείο από την υπόλοιπη Ελλάδα ανακοίνωσε από τα Ανώγεια ο δήμαρχος Ανωγείων Μανώλης Καλλέργης στο πλαίσιο 1ης συνάντησης Μουσικών Σχολείων που πραγματοποιήθηκε χθες Σάββατο και σήμερα Κυριακή στο ορεινό ιστορικό δήμο του Ψηλορείτη στο Ρέθυμνο.
Η Μουσική ενώνει, η μουσική αγκαλιάζει, η μουσική βοηθάει στην επικοινωνία των ανθρώπων όπως επισημάνθηκε χθες κατά τη διάρκεια της συνάντησης των μουσικών σχολείων Πειραιά, Ρεθύμνου, Χανίων στο Σπίτι της Μουσικής στα Ανώγεια. Υπό το «βλέμμα» των καλλιτεχνών οι οποίοι διαχρονικά στήριξαν και στηρίζουν την πολιτιστική μουσική και καλλιτεχνική παράδοση των Ανωγείων μαθητές γυμνασίου και λυκείου των μουσικών σχολείων αντάλλαξαν απόψεις, έπαιξαν από κοινού μουσική, συζήτησαν για το μέλλον των μουσικών σχολείων της χώρας και επιβεβαίωσαν το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης αλλά και συνθηκών σχολικού βίου που διέπει τα μουσικά σχολεία.
«Θέλουμε να διατηρηθεί το πνεύμα της αλληλεγγύης μεταξύ των νέων μας που προχωρούν ως μαθητές στους δρόμους που τους ανοίγουν τα Μουσικά Σχολεία, θέλουμε την ανθρωπιά, το σεβασμό, τη δημιουργία την επικοινωνία», ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο δήμαρχος Μανώλης Καλλέργης διατυπώνοντας την πεποίθηση του ότι τη προσπάθεια όλων των Ανωγειανών για τη δημιουργία θεσμού Συνάντησης Μουσικών Σχολείων θα την αγκαλιάσει και το υπουργείο και οι υπηρεσιακοί παράγοντες και οι γονείς των μαθητών.
«Οφείλουμε όλοι να σταθούμε δίπλα στους νέους μας οι οποίοι έχουν επιλέξει τη μουσική παιδεία παράλληλα με την κλασσική, την ίδια ώρα που όπως δείχνουν τα στοιχεία των μουσικών σχολείων υπάρχει σημαντικό ποσοστό εισαγωγής μαθητών τους, σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, άλλων, από τη μουσική κατευθύνσεων. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά των Μουσικών Σχολείων, με γεμάτη τη φαρέτρα τους, από στοιχεία πολιτισμού και των αξιών που εμπνέει η μουσική τον άνθρωπο, είναι έτοιμα να βγουν στο στίβο της ζωής, διατηρώντας την ευγένεια το σεβασμό και την αντίληψη ενός κόσμου, ενός πλανήτη ολόκληρου, που η μουσική μπορεί και τον ενώνει», ανέφερε ο κ. Καλλέργης.
Τα μουσικά σχολεία δίνουν έναν άλλο τόνο στη σημερινή πραγματικότητα επεσήμαναν στο πρακτορείο οι συνοδοί καθηγητές των μαθητών τονίζοντας το μηδενικό ποσοστό μπούλινγκ που υπάρχει στα Μουσικά Σχολεία. «Οι μαθητές έρχονται σε επαφή όλα μεταξύ τους ανεξάρτητα την ηλικία, τη βαθμίδα, την τάξη και αυτό είναι αποτέλεσμα πως η μουσική τα ενώνει. Παίζουν όλα μαζί στα διαλλείματα, στις εκδρομές εκφράζονται με τη μουσική, στη μεταξύ τους επικοινωνία υπάρχει ένα ξεχωριστό επίπεδο που αναδεικνύει το πόσο είναι σημαντικό να εμπιστευόμαστε τα παιδιά δίνοντας τους μία πιο ολοκληρωμένη παιδεία εντάσσοντας τη μουσική στη ζωή τους», δήλωσε ο καθηγητής Σταύρος Μαραγκουδάκης από το Μουσικό Σχολείο Πειραιά όπου φοιτούν 300 μαθητές.
Σημαντικό είναι σύμφωνα με τους καθηγητές τα Μουσικά Σχολεία να ενισχυθούν σε υποδομές και εξοπλισμό ενώ παράλληλα θεωρούν πως οι προσλήψεις πρέπει να γίνονται στην ώρα τους και προγραμματισμένα ώστε οι μαθητές να μη χάνουν ώρες μουσικών μαθημάτων. Όπως είπε η εκπαιδευτικός Μαρία Σπανού από το Μουσικό Σχολείο Πειραιά: «Πρέπει η πολιτεία να στηρίξει το θεσμό διότι υπάρχει ένα πολύ υψηλό επίπεδο μαθητών. Σε σχετική μέτρηση που πραγματοποίησε το Μ.Σχ. Πειραιά σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία γενικής παιδείας, διαπιστώσαμε πως το επίπεδο ήταν υψηλότερο από εκείνο της γενικής παιδείας. Που σημαίνει ότι πέραν της μουσικής παιδείας λαμβάνουν οι μαθητές και αξιόλογη γενική παιδεία διότι όλοι οι καθηγητές μας είναι πολύ υψηλών προσόντων». Τόνισε δε ότι τα Μ.Σχ διαδραματίζουν σημαντικότατο ρόλο, τόσο εκπαιδευτικό όσο και παιδαγωγικό. «δεν είναι τυχαίο που τα συγκεκριμένα σχολεία έχουν μηδενικό μπούλινγκ και μηδενικά προβλήματα που σχετίζονται είτε με παραβατικότητα είτε με άλλες συμπεριφορές».
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Στεφανίδη καθηγητή του Μουσικού Γυμνασίου Χανίων η αναγκαιότητα της μουσικής παιδείας είναι μεγάλη ειδικά στη σημερινή εποχή. «Υπάρχει το παράδειγμα του Μ.Σχ Χανίων όπου αποδεδειγμένα η μουσική μπορεί να αντιμετωπίσει το οποιοδήποτε φαινόμενο αρνητικής συμπεριφοράς, μπούλινγκ ή αντιπαιδαγωγικής συμπεριφοράς. Βλέπουμε τους μαθητές μας να αναπτύσσουν κριτήρια ικανά να τα βοηθήσουν στην παραπέρα πορεία τους την ίδια ώρα που διαπιστώνουμε ότι μέσω της μουσικής τα παιδιά αντιμετωπίζουν τους υπολογιστές και τα κινητά τελείως διαφορετικά από ότι τα άλλα παιδιά οι άλλοι μαθητές με τα όποια προβλήματα αναγνωρίζουμε όλοι μας ότι σήμερα υπάρχουν, απόρια της εικονικής πραγματικότητας. Η μουσική παιδεία έχει εκπληκτικά αποτελέσματα που σχετίζονται με την καλλιέργεια της ψυχής των παιδιών», ανέφερε ο κ. Στεφανίδης λέγοντας ότι όλο αυτό το πλαίσιο πρέπει να οδηγήσει το υπουργείο Παιδείας να ενισχύσει και τους μαθητές αλλά και το έργο των καθηγητών οι οποίοι μάλιστα: «…αφιερώνουν πάρα πολλές ώρες και εκτός σχολείου ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις μουσικές εκπαιδευτικές απαιτήσεις αλλά και να οργανώνουν εξωσχολικές δραστηριότητες για τους μαθητές τους».
Όλα όσα διδάσκονται τα παιδιά μέσα στα Μ.Σχ βοηθούν παράλληλα στη διατήρηση των παραδόσεων της Ελλάδας, στη διατήρηση της μουσικής της ταυτότητας, των ηθών και των εθίμων, δήλωσε στο Πρακτορείο ο Στέφανος Χαιρέτης καθηγητής στο Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου τονίζοντας ότι: «Η γνώση εντός των Μουσικών Σχολείων είναι ενισχυμένη και ολοκληρωμένη, χτίζεται η γνώση για τη μουσική πιο ολοκληρωμένα την ίδια στιγμή που τα βιώματα των μαθητών στα Μουσικά Σχολεία διαφέρουν κατά πολύ από εκείνα των σχολείων γενικής κατεύθυνσης. Σε βάθος χρόνου παρατηρούμε πως οι μαθητές των Μουσικών, έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, στις δραστηριότητες τους και συνάμα αυτοπεποίθηση σε ότι αφορά τα βήματα που θα κάνουν για την εξέλιξη τους. Η δομή των Μουσικών Σχολείων πρέπει να έχει κάθε χρόνο, αρχή μέση τέλος και αυτό επαφίεται στον προγραμματισμό και την οργάνωση από πλευρά του υπουργείου. Αυτή η δομή βοηθάει πολύ στην αποτελεσματικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών, χωρίς κενά και καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις καθηγητών».
Μιλώντας οι μαθητές των Μουσικών Σχολείων που συναντήθηκαν στα Ανώγεια, έκαναν λόγο για πολύ σημαντική συνάντηση που τους βοήθησε να γνωρίσουν μαθητές από άλλες περιοχές, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για το τι συμβαίνει σε άλλες πόλεις και άλλα σχολικά συγκροτήματα, κυρίως όμως όπως ανέφερε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο Νίκος Χριστουλάκης: «Διαπιστώσαμε ότι αν και δεν γνωριζόμαστε μεταξύ μας είμαστε τόσο ίδιοι και αμέσως νιώσαμε σα να έχουμε μία γνωριμία χρόνων. Και αυτό το κάνει η Μουσική. Ας μη γελιόμαστε. Η νότες μπορούν και χτίζουν εκεί που δύσκολα γίνονται άλλα χτισίματα. Και αυτό το κατάλαβα από την πρώτη Γυμνασίου μέχρι και σήμερα που τελειώνω το Λύκειο. Η χώρα μας χρειάζεται τα μουσικά σχολεία. Τα παιδιά χρειάζονται τη μουσική, οι πόλεις χρειάζονται νεολαία πιο συναισθηματικά ενισχυμένη».
Οι μαθητές των Μουσικών Σχολείων, ξεναγήθηκαν στα Ανώγεια, ενημερώθηκαν για την παράδοση του τόπου και τα προγράμματα που υπάρχουν και εξελίσσονται στην ορεινή περιοχή, έμαθαν για την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου και επισκέφτηκαν δομές που στηρίζουν τόσο τους νέους όσο και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την κτηνοτροφία και τις καλλιέργειες.