Αξιότιμε/η Κύριε/Κυρία, Με το νέο σύστημα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που ανακοινώθηκε αιφνιδιαστικά παραμονές Χριστουγέννων από το Υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω που δούλευαν τουλάχιστον τα τελευταία τρία χρόνια ως Αναπληρωτές, παραγκωνίζονται-περιθωριοποιούνται και ουσιαστικά τους στερείται η δυνατότητα να ξαναδουλέψουν αφού χάνουν τη σειρά κατάταξης στους πίνακες Αναπληρωτών που είχαν όλα αυτά τα χρόνια.

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο που διατείνονται για την ανάγκη προτεραιότητας για τα παιδιά της , ουσιαστικά «πετάνε» τους εκπαιδευτικούς γονείς τους εκτός Σχολείων. Το Σύνταγμα σε πολλά άρθρα του, επιβάλλει την προστασία των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και ειδικά των ΑμεΑ. Το Υπουργείο, χωρίς καμία προειδοποίηση για τη ανάγκη κατοχής επιπλέον ακαδημαϊκών κριτηρίων και χωρίς κανένα χρονικό περιθώριο για την απόκτησή τους στο επόμενο 6μηνο, παραβιάζοντας κάθε ανθρώπινη και ηθική διάσταση, φέρεται με απόλυτη αναλγησία σε γονείς ΑμεΑ και ουσιαστικά τους απολύει. Οι συνάδελφοι αυτοί, έχουν και την προσωπική εμπειρία και τη γνώση αλλά και την διδακτική προϋπηρεσία να διδάξουν μέσα στην τάξη.

Το 2016 με τον νόμο 4403 αρθρ. 39 της σημερινής κυβέρνησης, είχαμε μια δίκαιη νομοθετική ρύθμιση, η οποία εξομοιώνει τους γονείς ενός ανάπηρου τέκνου με τους πολύτεκνους με αποτέλεσμα να θεσμοθετείται επιτέλους μια υλοποιήσιμη και σοβαρή πρόβλεψη πρόνοιας για τους εκπαιδευτικούς γονείς ΑμεΑ – ίσως και η μοναδική – η οποία έδωσε τη δυνατότητα σε αρκετούς γονείς να εργαστούν, το αποτέλεσμα της οποίας ήταν να προσληφθούν οι 247 από τους 335 ως αναπληρωτές το σχολικό έτος 2017-18.

Αυτή η ρύθμιση, που νομοθετήθηκε το 2016, αναιρείται αυτή τη στιγμή με το νέο , όπως αυτό ανακοινώθηκε στις 24/12/2018, καθώς πολλοί από τους γονείς παιδιών με αναπηρία έχουν χαμηλή προϋπηρεσία, εφόσον μέχρι το 2016 δεν μπορούσαν να εργαστούν ή δεν μπορούσαν να δηλώσουν άλλες περιοχές από αυτές που εξυπηρετούν τα παιδιά τους. Επίσης, συχνά τα προβλήματα των τέκνων τους ήταν τέτοιας φύσης που δεν τους επέτρεπαν την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή άλλων ακαδημαϊκών προσόντων. Έτσι τα μόρια που συγκεντρώνουν οι γονείς από την προϋπηρεσία και τα ακαδημαϊκά κριτήρια με βάση το σύστημα που παρουσιάστηκε, πιθανόν να είναι απαγορευτικά όχι μόνο για διορισμό αλλά και για πρόσληψη.

Παρόλα τα εμπόδια πρόσβασης στην εκπαίδευση, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είμαστε ένα εκπαιδευτικό δυναμικό απαραίτητο στις σχολικές μονάδες της ειδικής και γενικής αγωγής και εκπαίδευσης. Ευαισθητοποιημένοι σε κάθε είδους διαφορετικότητα, ικανοί να προασπιστούμε τα δικαιώματα όχι μόνο των αναπήρων, αλλά όλου του μαθητικού πληθυσμού, χρησιμοποιούμε καθημερινά εκπαιδευτικές πρακτικές και θεραπευτικές μεθόδους για αυτόνομη διαβίωση, γνωστική ανάπτυξη, ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη και ανθεκτικότητα. Η 24ωρη ενασχόλησή μας με παιδιά και εφήβους με αναπηρία, τόσο στο πλαίσιο του σχολείου, όσο και στο οικογενειακό μας περιβάλλον, μας έχει εφοδιάσει με προσόντα, τα οποία δεν μπορούμε να αποδείξουμε ως τυπικά προσόντα.

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να βοηθάς και να προνοείς για ΑμεΑ και για οποιαδήποτε άλλη ευαίσθητη κοινωνική ομάδα και μετά να το καταργείς και να τους το παίρνεις πίσω.

Σ.Π.

τρίτεκνη μητέρα, γονέας ΑμεΑ 67% και

αναπληρώτρια εκπαιδευτικός με «ημερομηνία λήξης»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025