Με σοβαρά προβλήματα κύλησαν οι πρώτες ημέρες της σχολικής χρονιάς στα ΕΠΑ.Λ.. Αρχικά, ένα απρόσμενο, περίεργο και γενικά ασχολίαστο, γεγονός τάραξε τον κόσμο της Τ.Ε.Ε., λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και δεν είναι άλλο από την κατάργηση του υφυπουργείου που ήταν επιφορτισμένο με τα ζητήματα της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
ΟΛΤΕΕ
Είναι γνωστή η ιδιαιτερότητα των προβλημάτων της Τ.Ε.Ε., που για να αντιμετωπισθούν καλύτερα, θα πρέπει να αφιερωθεί ξεχωριστός τομέας του Υπουργείου σ’ αυτά. Δεν μπορούμε παρά να ζητήσουμε την άρση της παράλογης ενέργειας της Κυβέρνησης και την επαναφορά του υφυπουργείου και των λειτουργιών του όπως είχαν μέχρι πρόσφατα. Επίσης εκπαιδευτικοί και μαθητές ζητούν το αυτονόητο για τις εγγραφές και τα τμήματα που αυτές θα δημιουργήσουν: Να ολοκληρωθούν οι εγγραφές και μετεγγραφές του Σεπτέμβρη και μετά να χαρακτηρισθούν κάποια τμήματα ως πλήρη ή «ολιγομελή».
Ξέρουμε ότι και φέτος θα δώσουμε τη μάχη για να σταθούμε αξιοπρεπώς στις τάξεις και τα εργαστήρια απέναντι στους μαθητές, γνωρίζοντας ότι πολλοί από αυτούς αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη λαβωμένη Ελλάδα της οικονομικής κρίσης .
Για την έναρξη του νέου σχολικού έτους έχουμε να δηλώσουμε ότι : Δεν τα κατάφεραν ούτε και φέτος, σε αντίθεση με τις εξαγγελίες και τις δηλώσεις που πανταχόθεν ακούστηκαν.
Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού των εγγραφών δεν λειτούργησε σωστά. Τη περσινή χρονιά θεσπίστηκε και φέτος τροποποιήθηκε προς το δυσχερέστερο, μία δαιδαλώδη ακολουθία ενεργειών που αποτρέπει τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στην Τεχνική και Επαγγελματική εκπαίδευση. Έτσι «χάθηκαν» παιδιά-μαθητές από το σύστημα , «χάθηκαν» τμήματα, «κοκκίνισαν» τμήματα, χάθηκε η μπάλα, χάθηκε και το «γήπεδο» σε ορισμένες περιπτώσεις.
Τα βιβλία στα μαθήματα Τομέων και Ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ., αλλά και μέρος των βιβλίων γενικής παιδείας είναι ακόμα στο τυπογραφείο.
Πολλά σχολεία περιμένουν να ολοκληρωθούν, οι τοποθετήσεις στα ΓΕ.Λ και στα Γυμνάσια, και εάν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί να τοποθετηθούν στα ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ., διαφορετικά θα περιμένουν την επόμενη και την μεθεπόμενη φουρνιά αναπληρωτών, αφού οι κενές οργανικές θέσεις δεν καλύφθηκαν. Δεν πραγματοποιήθηκαν μεταθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και δεν έγινε κανένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικών.
Συνεχίζεται η υποχρηματοδότηση, των σχολείων με συνέπεια τα Σχολεία και τα Εργαστήρια να μην μπορούν να προμηθευτούν τα αναγκαία υλικά και αλώσιμα αλλά και των Δήμων με συνέπεια η συντήρηση των σχολικών κτηρίων να είναι ελλιπής.
Τα Εργαστηριακά Κέντρα και τα σχολικά εργαστήρια δεν εξοπλίστηκαν με τον απαιτούμενο σύγχρονο εξοπλισμό.
Δεν ενεργοποιήθηκαν θεσμοί που υποστηρίζουν τη διαδικασία της μάθησης και τη σύνδεση με την αγορά εργασίας. Οι λεγόμενες Νέες Δομές εκπαίδευσης που θεσμοθετήθηκαν είναι ακόμα στα χαρτιά και δεν υπάρχει επαρκής στήριξη στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς.
Η μαθητεία για αδιευκρίνιστους λόγους «πάγωσε». Οι συνάδελφοι για μία ακόμα φορά βρέθηκαν να απολογούνται στις επιχειρήσεις και στους μαθητές τους για την αλλαγή των χρονοδιαγραμμάτων, που φαίνεται ότι υπάρχουν για να μην τα τηρούμε.
Αρκετοί τομείς και ειδικότητες περιμένουν τα επικαιροποιημένα αναλυτικά προγράμματα και τις αντίστοιχες οδηγίες. Επιπλέον δεν έχει εκδοθεί η φετινή Υπουργική Απόφαση με την Διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Δ΄ εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2018-2019 όπως έχει γίνει για τα ΓΕ.Λ..
Τα σχολεία μας δεν ήταν έτοιμα για την νέα σχολική χρόνια και για αυτό δεν είναι υπεύθυνοι ούτε οι εκπαιδευτικοί ούτε οι μαθητές. Ποιος είναι άραγε o υπεύθυνος;