Την ανασυγκρότηση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου και την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα ΑΕΙ, συμπεριέλαβε στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης το υπουργείο Παιδείας, μεταξύ των αλλαγών που θα γίνουν στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας. Πρόκειται όμως για μια απλή περιγραφή δύο δράσεων, χωρίς να δίνεται η παραμικρή λεπτομέρεια για τα παραπάνω.

Μάρνυ Παπαματθαίου Το Βήμα

Με δεδομένες δε τις δύο προηγούμενες «αποτυχημένες» προσπάθειες του υπουργού Παιδείας να παρουσιάσει ένα αξιόπιστο εξεταστικό σύστημα και το σύνθημα ‘κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων’ να …πηγαίνει και να έρχεται, οι δυο αυτές φράσεις που περιλαμβάνονται στο Πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης προκαλούν δυσπιστία.

Ακόμη στο ίδιο κείμενο γίνεται λόγος για «αναμόρφωση» του θεσμού των πειραματικών σχολείων με το περίφημο νομοσχέδιο που συντάσσεται για το θέμα στο υπουργείο Παιδείας και αναμένεται επί μήνες και για νέο σύστημα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Αναφέρεται επίσης η «κανονικοποίηση και εξορθολογισμός των μεταπτυχιακών σπουδών καθώς και αυστηρός έλεγχος του κόστους κάθε μεταπτυχιακού προγράμματος». Να σημειωθεί ότι τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους για τα μεταπτυχιακά τους προγράμματα όπως όφειλαν στο υπουργείο Παιδείας και την ειδική αρμόδια επιτροπή του, αλλά απαντήσεις δεν έχουν πάρει ως σήμερα με αποτέλεσμα να μην μπορούν να απαντήσουν σε όλους τους νέους που επιθυμούν αυτή την περίοδο να καταθέσουν τις αιτήσεις τους για μεταπτυχιακά την επόμενη χρονιά.

Το πολυνομοσχέδιο αναφέρεται ακόμη στις αλλαγές στη Διοίκηση των Πανεπιστημίων και τον τρόπο εκλογής των διοικήσεων, επαναφορά πρυτανικού συμβουλίου, φοιτητική συμμετοχή στα όργανα, κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων, που έχουν όμως ήδη γίνει εδώ και δυο χρόνια.
Επαναλαμβάνει τις πολιτικές που έχουν ήδη ανακοινωθεί για:

– Νομοθέτηση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης

– Σταδιακή μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, από 25 σε 22, σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό. Μείωση σε 25 των μαθητών/τριών των τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού του Γενικών Λυκείων και των Ειδικοτήτων των Επαγγελματικών

-Ανανέωση των ωρολογίων προγραμμάτων και της διδακτέας ύλης και προετοιμασία νέων προγραμμάτων σπουδών και νέου διδακτικού υλικού.

– Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Επαγγελματικά Λύκεια.

– Δημιουργία διετών δομών τύπου ΙΕΚ εντός των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και στις οποίες θα έχουν προνομιακή πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ.
.