Από το Μάιο του 1981 όταν πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 1ο Εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ μέχρι σήμερα, η παραγωγή και επεξεργασία θέσεων και προτάσεων μέσα από συμμετοχικές και δημοκρατικές διαδικασίες όπως αυτές των εκπαιδευτικών συνεδρίων, υπήρξε βασικός πυλώνας υποστήριξης και τεκμηρίωσης των θέσεων του κλάδου.
Η ίδρυση του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. το 1992, συνέβαλε «στην μελέτη και την έρευνα των εκπαιδευτικών ζητημάτων και την παραγωγή τεκμηριωμένων θέσεων, ώστε να αξιοποιούνται από τον οργανωμένο Κλάδο».
Σήμερα 25 περίπου χρόνια μετά, η σημασία της αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει ο κλάδος για την ανάδειξη και επιστημονική υποστήριξη των θέσεων της Ομοσπονδίας αλλά και την αναζήτηση πιθανών νέων προτάσεων, αναδεικνύεται πιο έντονα λόγω των νέων συνθηκών και προκλήσεων που διαμορφώνονται στην εκπαίδευση παγκόσμια.
Στην κατεύθυνση αυτή είναι πολύ σημαντικός τόσο ο ρόλος των εκπαιδευτικών συνεδρίων, όσο και του ΚΕΜΕΤΕ του οποίου η αποστολή θα πρέπει να ενισχυθεί με ανθρώπινους και υλικούς πόρους.
Η ανάδειξη των εκπαιδευτικών συνεδρίων σε χώρο παραγωγής, διαπάλης και σύνθεσης ιδεών απαιτεί αφενός μεν την υπέρβαση μικροπαραταξιακών αντιθέσεων και τάσεων επιβολής και αφετέρου την αναγνώριση του ιδιαίτερου χαρακτήρα των εκπαιδευτικών συνεδρίων και τη σαφή διάκρισή τους από τα αντίστοιχα συνδικαλιστικά.
Αν και στο 12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο στην Καβάλα, τα παραπάνω δεν φάνηκε να γίνονται κατανοητά από όλες τις Παρατάξεις, η διαδικασία συνολικά εκτιμάται θετικά και οι θέσεις που διατυπώθηκαν μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος του κλάδου.
Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών συνέβαλε ουσιαστικά τόσο στη διαδικασία όσο και στο περιεχόμενο του Συνεδρίου με την ενεργό παρουσία και την κατάθεση εισηγήσεων των μελών της στις ομάδες εργασίας και στην Ολομέλεια του Συνέδριου.
Θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε –όπως πάντα- με την κατάθεση προτάσεων και την τεκμηρίωση των θέσεων της Ομοσπονδίας, προς όφελος του κλάδου και των συναδέλφων.