Μικρή μείωση εκτιμά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων (ΠΟΠΕΚ) ότι θα καταγράψει από το Σάββατο η τιμή της βενζίνης (και αύξηση η τιμή του υγραερίου), η οποία ωστόσο δεν αναμένεται ότι θα ανακουφίσει τις παραδοσιακά ακριβές περιοχές όπως είναι ο νομός Κυκλάδων ή ο νομός Δωδεκανήσου.
Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς εκείνη που ίσχυε στις 31/5/2018, η Αττική παραμένει στις πρώτες θέσεις με τη φθηνότερη βενζίνη σε όλη την Ελλάδα με την μέση τιμή της να διαμορφώνεται στα 1,627 το λίτρο ενώ στα ίδια περίπου επίπεδα κινούνται και οι τιμές στο νομό Δράμας (1,633 ευρώ το λίτρο), στο νομό Ημαθίας (1,623 ευρώ το λίτρο), στο νομό Αχαΐας (1,644 ευρώ το λίτρο) και στο νομό Φλώρινας (1,634 ευρώ το λίτρο).
Η ζήτηση για τα καύσιμα κίνησης παραμένει αυξημένη και το 2018 αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να τονώσει συνολικά τον κλάδο των καυσίμων καθώς η μεγάλη πτώση στη ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης δεν αφήνει την αγορά να ανακάμψει.
Αυτό αποδεικνύουν και τα πρόσφατα στοιχεία των ΕΛΠΕ, σύμφωνα με τα οποία η ζήτηση για καύσιμα κίνησης στην εσωτερική αγορά κατέγραψε συνολικά αύξηση της τάξης του 4%. Ωστόσο, η μείωση στην κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, λόγω των ηπιότερων καιρικών συνθηκών, οδήγησε σε πτώση τη συνολική ζήτηση κατά 6% στο α΄ τρίμηνο του 2018, με το συνολικό όγκο κατανάλωσης να διαμορφώνεται στα 1,7 εκατ. τόνους. Η αδασμολόγητη αγορά σημείωσε επίσης μείωση κατά 5%.
Παράλληλα, όσον αφορά στον κλάδο της διύλισης, η σημαντική αύξηση των διεθνών τιμών αργού, επηρέασε αρνητικά τα διεθνή περιθώρια στη Μεσόγειο, με εξαίρεση αυτά που αφορούν διυλιστήρια με αυξημένη παραγωγή diesel όπως είναι η Ελευσίνα. Κατά συνέπεια, τα περιθώρια τύπου FCC διαμορφώθηκαν στα $4,8/bbl (-19%), ενώ ενισχύθηκαν τα περιθώρια Hydrocracking στα $5,3/bbl (+5%).
Σύμφωνα με παράγοντες του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), η κατανάλωση καυσίμων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 μειώθηκε κατά 11%, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών. Αντίθετα, τα καύσιμα κίνησης κρατήθηκαν κοντά στα περυσινά επίπεδα με οριακή αύξηση. Όπως εξηγούσαν ωστόσο οι ίδιες πηγές, η βάση σύγκρισης (δηλαδή το πρώτο τρίμηνο του 2017) είναι ιδιαίτερα χαμηλή καθώς στα τέλη του 2016, ενόψει αύξησης της φορολογίας, πολλοί καταναλωτές προχώρησαν σε αποθεματοποίηση καυσίμων με αποτέλεσμα οι πωλήσεις το επόμενο διάστημα να είναι χαμηλές.
Η ελληνική αγορά καυσίμων κατά τη διάρκεια της κρίσης έχει συρρικνωθεί κατά 40%, από 11,4 εκατ. μετρικούς τόνους το 2009 σε 7.000 το 2017. Η μεγαλύτερη πτώση, άνω του 60%, καταγράφεται στο πετρέλαιο θέρμανσης, η κατανάλωση του οποίου έπεσε στο 1,1 εκατ. μ.τ. από 3,3 το 2009, καθώς οι καταναλωτές λόγω κόστους στράφηκαν σε εναλλακτικές μεθόδους θέρμανσης. Στο 40% κυμαίνεται η πτώση στις βενζίνες (από 4 εκατ. σε 2,33 εκατ.) ενώ, σύμφωνα με το reader, καλύτερη είναι η εικόνα για το ντίζελ θέρμανσης όπου η πτώση περιορίστηκε στο 10% (από 2,83 εκατ. σε 2,55).