Ανακοίνωση για τις συνατήσεις των Επιστημονικών Φορέων Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας με στελέχη του υπουργείου
Τη Δευτέρα, 12-02-2018, μέλη των Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, είχαν σειρά επαφών με στελέχη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για να ενημερωθούν σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές, που εξαγγέλλονται στο χώρο της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης και να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους για τα εκκρεμούντα θέματα που αφορούν στους κλάδους ΠΕ05 και ΠΕ07, αλλά και να διατυπώσουν τις προτάσεις των Επιστημονικών φορέων που εκπροσωπούν, για την αναβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Κατ’ αρχήν προς όλα τα στελέχη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. διατυπώσαμε τις προτάσεις των Επιστημονικών Φορέων που εκπροσωπούμε, για την αναβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα από τη συζήτηση με τα εν λόγω στελέχη προέκυψαν τα εξής:
Σε συνάντηση με την κ. Αικατερίνη Τρίμη, συνεργάτη του Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, ενημερωθήκαμε για τις προγραμματιζόμενες αλλαγές σε ότι αφορά στη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Λύκειο. Η κ. Τρίμη μας διευκρίνισε ότι οι όποιες αλλαγές στη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Λύκειο και το εξαγγελθέν πρόγραμμα από το Υπουργείο για την 4ωρη διδασκαλία τους μετά το πέρας του ωραρίου σ’ αυτό θα λάβουν χώρα κατά στάδια. Σε πρώτο στάδιο οι αλλαγές και η 4ωρη διδασκαλία μετά το πέρας του ωραρίου θα αφορούν αποκλειστικά στη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας και σε επόμενα στάδια που θα ακολουθήσουν αμέσως μετά θα αφορούν και στη διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας. Μας πληροφόρησε επίσης ότι για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών της Γαλλικής και Γερμανικής στο Λύκειο θα χρησιμοποιηθούν κατ’ αρχήν τα αντίστοιχα βιβλία της Γ΄ Γυμνασίου.
Στη συνάντηση που ακολούθησε με τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Σπουδών Προγραμμάτων & Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ κ. Σπυρίδωνα Κωνσταντάτο, ενημερώθηκαμε, ότι το Υπουργείο καταβάλλει προσπάθειες για τη δυνατότητα διασύνδεσης της διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών στο Γυμνάσιο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, ξεκινώντας από την Αγγλική γλώσσα. Θα καταβληθεί προσπάθεια και εάν καταστεί δυνατόν θα εφαρμοστεί η Πιστοποίηση και στη Β΄ Ξένη Γλώσσα. Περαιτέρω επιβεβαίωσε και αυτός από την πλευρά του ότι :
α) Σε πρώτο στάδιο οι αλλαγές στη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Λύκειο και η 4ωρη διδασκαλία μετά το πέρας του ωραρίου σ’ αυτό θα αφορούν αποκλειστικά στη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας και σε επόμενα στάδια που θα ακολουθήσουν αμέσως μετά θα αφορούν και στη διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας και
β) ως προς τη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού, (βιβλία), για τις Ξένες Γλώσσες στο Λύκειο θα γίνει τουλάχιστον για το επόμενο σχολικό έτος, διαχείριση ήδη υπάρχοντος υλικού.
Πρόθεση επίσης του Υπουργείου είναι η έγκαιρη ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις κ.λ.π.) έτσι ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα των τμημάτων και των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό πριν το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους και να ακολουθήσει η καθολική πλήρωση τους με το ανάλογο προσωπικό πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Φορέων του εξέθεσαν τις τεράστιες δυσκολίες που έχουν προκύψει σε βάρος της μαθησιακής διαδικασίας και τις άμεσες επιπτώσεις στο εργασιακό καθεστώς των καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας από την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης «Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων» (ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1171/τ.Β΄/4-4-2017) στο Γυμνάσιο.
Επιπροσθέτως, κατά τη συνάντηση με το Σύμβουλο του Υπουργού για θέματα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γεώργιο Αθανασόπουλο αφού εκθέσαμε τα προβλήματα των κλάδων μας στη συγκεκριμένη βαθμίδα και αναπτύξαμε τις ανησυχίες των συναδέλφων ως προς το θέμα της καθυστέρησης των οριστικών–οργανικών τοποθετήσεων σε σχολικές μονάδες μετά και την 3404/2017 Απόφαση του Γ΄ Τμήματος του Σ.τ.Ε., ενημερωθήκαμε ότι το Υπουργείο μελετά το συγκεκριμένο θέμα της τοποθέτησης ώστε αυτή να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χωρίς ωστόσο να τον προσδιορίζει με ακρίβεια περαιτέρω, ενώ δήλωσε ότι σε κάθε περίπτωση θα ληφθούν υπόψη και οι εισηγήσεις των κατά τόπους Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που στάλθηκαν σε εκτέλεση του 136506/Ε1/11-8-2017 εγγράφου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Προτάσεις κατανομής οργανικών θέσεων κλάδων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19-20, ΠΕ32» της Δ/νσης Διοίκησης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε.
Τέλος, κατατέθηκε στους κ.κ. Αθανασόπουλο και Κωνσταντάτο και πάλι το αίτημα για απόσυρση ή τροποποίηση των Υπουργικών Αποφάσεων: «Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων» (ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1171/τ.Β΄/4-4-2017) και «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1324/τ.Β΄/26-04-2016) για τη δημιουργία τμημάτων Β΄ Ξένης Γλώσσας τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και λάβαμε την υπόσχεση ότι θα υπάρξει επανεξέταση του θέματος, αν και εκφράστηκε η επιφύλαξη ως προς τις ανατροπές που ενδεχομένως επιφέρει μια τέτοια ενέργεια ως προς τους αρχικούς προγραμματισμούς του Υπουργείου βάσει του υφιστάμενου περιεχομένου των προαναφερθέντων Υπουργικών Αποφάσεων.
Από την πλευρά μας οι Επιστημονικοί Φορείς δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε ανυποχώρητα την καθολική απόσυρση των παραπάνω Υπουργικών Αποφάσεων ή την ριζική τροποποίηση τους ώστε να προκύπτει ταυτόχρονα η επιδιωκόμενη ωφέλεια για τους μαθητές και η εξασφάλιση της υπηρεσιακής κατάστασης των συναδέλφων μας.
Δηλώνουμε επίσης ότι θα επανέλθουμε επιδιώκοντας εκ νέου συνάντηση με τα στελέχη του Υπουργείου ώστε να επιτύχουμε το συντομότερο δυνατό την υλοποίηση από τη Διοίκηση του Υπουργείου των προτάσεων των Επιστημονικών Φορέων που εκπροσωπούμε, για την αναβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης και την άμεση λύση των προβλημάτων που σχετίζονται με την υπηρεσιακή κατάσταση των συναδέλφων.
Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας