Καταιγισμό έργων περιλαμβάνει για την επόμενη δεκαετία το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, με την αξία του να προσεγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Το master plan του ΟΛΠ παρουσιάστηκε χθες στους φορείς και τους δήμους της περιοχής, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης. Οι Κινέζοι αποκάλυψαν τα σχέδιά τους για τη δημιουργία της μεγαλύτερης ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης της ανατολικής Μεσογείου, ικανής να εξυπηρετεί μέχρι και 450 πλοία ετησίως, ενώ θα μπουν και στις επισκευές mega yachts.
Επίσης, θα ενισχύσουν και την προσπάθεια της πόλης προκειμένου να μετατραπεί σε τουριστικό προορισμό, αφού θα κατασκευάσουν τέσσερα ξενοδοχεία, τη νέα βάση κρουαζιέρας για έξι κρουαζιερόπλοια, θα φέρουν περίπου 600.000 επιβάτες για home port (οι 100.000 θα είναι Κινέζοι), καθώς και ένα νέο μικρό εμπορικό κέντρο δίπλα στη νέα βάση κρουαζιέρας.
Τέλος, θα αναπτύξουν και το εμπορικό λιμάνι τόσο στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (container) όσο και αυτοκινήτων, αφού εκτός από τα έργα που θα γίνουν θα επιχειρηθεί και η διασύνδεση με διαμετακομιστικά κέντρα διά της σιδηροδρομικής οδού.
Σημειώνεται, πάντως, ότι οι φορείς θα μελετήσουν το master plan και θα εκφράσουν τις απόψεις τους, οι οποίες, σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης του ΟΛΠ, θα ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν.
Σε πρώτη φάση οι αντιδράσεις είναι θετικές, ωστόσο έχουν εκφραστεί κάποιες ανησυχίες, πριν καν δημοσιοποιηθεί το master plan, για το κέντρο logistics, αλλά και για τα ξενοδοχεία, το εμπορικό κέντρο και τη βάση κρουαζιέρας όσον αφορά τεχνικά ζητήματα. Όλες οι πλευρές, όμως, επιζητούν λιμάνι και πόλη να βγουν μαζί κερδισμένα από τον «επενδυτικό πυρετό» της επόμενης δεκαετίας.
Οι τέσσερις άξονες
Οι στρατηγικές επενδύσεις του ΟΛΠ διαμορφώνονται σε τέσσερις άξονες:
1. Ηγετική θέση για το home port στην κρουαζιέρα, με προσέλκυση πρόσθετων 580.000 επιβατών, που θα χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως λιμάνι εκκίνησης, εκ των οποίων οι 100.000 θα είναι Κινέζοι. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί σημαντικό όφελος για την τοπική οικονομία. Θα γίνουν και υποστηρικτικές επενδύσεις, που θα αφορούν την αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες.
2. Κόμβος ναυπηγοεπισκευής στην ανατολική Μεσόγειο, με εγκατάσταση νέας πλωτής δεξαμενής και προσέλκυση 350-450 πλοίων ανά έτος μέσω καλύτερης τιμολόγησης των υπηρεσιών, αυξημένης αξιοπιστίας και γρήγορης εξυπηρέτησης.
3. Νότια πύλη για το σινοευρωπαϊκό εμπόριο: Επέκταση των δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων μέσω της χερσαίας διασύνδεσής του με τα διαμετακομιστικά κέντρα (με τρένα), προσέλκυση νέων πελατών ro-ro και επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.
4. Πύλη για τη μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα με τη διατήρηση του υπάρχοντος επιπέδου δραστηριότητας και αναβάθμιση των παρεχομένων μέσω στοχευμένων επενδύσεων μικρής κλίμακας (πάρκινγκ, εκβάθυνση λιμένα, ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας).