Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας στην σύγχρονη εποχή δημιουργεί την αναγκαιότητα να προσεγγίσουμε τα τεχνικά σχολεία με διαφορετικό τρόπο.
Η εφαρμογή των γνώσεων των γενικών μαθημάτων γλώσσας και μαθηματικών στα τεχνικά μαθήματα αποκαλύπτει τα κενά που έχουν οι μαθητές από το Γυμνάσιο. Συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι στα μαθήματα γενικής παιδείας υπάρχει υποστήριξη με τα τμήματα ένταξης ενώ στα τεχνικά μαθήματα δεν προβλέπεται καμία υποστήριξη, τελικά το μαθησιακό αποτέλεσμα στα τεχνικά μαθήματα εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την προσπάθεια των καθηγητών των τεχνικών μαθημάτων, αφού καλούνται χωρίς καμία βοήθεια να αναπτύξουν ο καθένας τον τομέα του. Καθώς η επιτυχής λειτουργία ενός επαγγελματικού σχολείου κρίνεται από τα αποτελέσματα του κάθε τομέα, είναι απαραίτητο να προσεγγίσουμε συνολικά το πρόβλημα που δημιουργείται.
Συνεπώς, τα μαθησιακά κενά σε γλώσσα και μαθηματικά γίνονται τροχοπέδη στα τεχνικά μαθήματα.
Για την αντιμετώπιση αυτού του θέματος, προτείνουμε:
Στη θέση της πρότασης να διδαχθούν ξανά οι μαθητές τα μαθηματικά και την γλώσσα με συνδιδασκαλία των δύο αυτών ειδικοτήτων, προτείνουμε να γίνει συνδιδασκαλία ενός καθηγητή γενικού μαθήματος με ένα τεχνικού μαθήματος. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα όταν παρουσιάζεται η νέα γνώση σε ένα τεχνικό μάθημα, να υπάρχει καθηγητής γενικών μαθημάτων μέσα στην τάξη (π.χ. ένας μαθηματικός με ένα καθηγητή ηλεκτρολογίας), έτσι ώστε τα κενά που εμφανίζονται στους μαθητές να υποστηρίζονται από αυτόν. Έτσι, δε θα παρουσιαστεί ξανά στους μαθητές η θεωρητική πλευρά των μαθηματικών, αλλά η εφαρμοζόμενη και άμεσα συσχετιζόμενη με τον τομέα τους.
Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές θα μπορούν να προσεγγίσουν το ίδιο αντικείμενο των μαθηματικών με έναν άλλο τρόπο, ένα τρόπο πιο εφαρμοσμένο, ο οποίος μπορεί να καλύψει και διαφορετικό τύπο μαθητών. Έτσι, θα κατανοήσουν την αναγκαιότητα και την χρησιμότητα των γενικών μαθημάτων τόσο στην καθημερινότητα τους, όσο και στην προσωπική τους εξέλιξη. Το ίδιο συμβαίνει και στο τομέα στης γλώσσας, και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να δίνεται κίνητρο για εξέλιξη και αναβάθμιση του μαθητή, προσφέροντας ικανοποίηση σε μαθητές και εκπαιδευτική κοινότητα.
Για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, ζητάμε οι επιπλέον διορισμοί που θα γίνουν για την στήριξη των ΕΠΑ.Λ. στο τομέα των γενικών μαθημάτων, να προβλέπουν την συνεργασία τους και με τους καθηγητές των τεχνικών ειδικοτήτων.
Επιπρόσθετα προτείνουμε, μέρος της χρηματοδότησης που έχει εξασφαλιστεί, να διατεθεί για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των Εργαστηρίων.