Εκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων για το νέο πανεπιστήμιο. Σημείο τριβής η αυτόματη αναβάθμιση των καθηγητών ΤΕΙ σε πανεπιστημιακούς
Με αιχμές ξεκινάει ο νέος χρόνος για τους «ηγέτες» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Στις 4 Ιανουαρίου προγραμματίζεται έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων ΑΕΙ στην Αθήνα με αφορμή το νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η Σύνοδος θα γίνει με το σχέδιο νόμου που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση να λήγει την ίδια ημέρα. Συγκεκριμένα, η δημόσια διαβούλευση για το θέμα λήγει στις 4 Ιανουαρίου και στις 7 το απόγευμα. Να σημειωθεί εδώ ότι για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου οι πρυτάνεις των ΑΕΙ δεν συμμετείχαν σε κανένα στάδιο της προετοιμασίας του αλλά ενημερώθηκαν την ημέρα της επίσημης δημοσιοποίησής του σύμφωνα με Τα Νέα.
Περισσότερες από 850 προτάσεις και σχόλια έχουν κατατεθεί ώς σήμερα στην ιστοσελίδα της δημόσιας διαβούλευσης για το θέμα, με πρώτο το άρθρο 2 για την συγκρότηση των 5 σχολών και των 27 τμημάτων του νέου ιδρύματος που έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 520 σχόλια. Το άρθρο 5 που αφορά τους φοιτητές του έχει ήδη πάνω από 174 σχόλια και το άρθρο 4 για το προσωπικό του πάνω από 70 σχόλια.
Οι πρυτάνεις των ΑΕΙ προετοιμάζονται για τη δική τους κίνηση στην παρτίδα σκάκι που έχει στηθεί από το υπουργείο Παιδείας καθώς ισχυρές αντιδράσεις εκφράζονται ήδη για το ότι με άρθρο του νομοσχεδίου μεγάλη μερίδα των καθηγητών ΤΕΙ του ίδιου ιδρύματος θα γίνουν «αυτόματα» πανεπιστημιακοί. Παράλληλα, όπως λένε πολλοί, προετοιμάζεται και η μελλοντική «σύνδεση» του νέου ιδρύματος (που προέκυψε από την συνένωση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά) με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, για την οποία η συνδικαλιστική Ενωση Πανεπιστημιακών έχει επίσης καταγγείλει προσπάθεια «πανεπιστημιοποίησής» της μέσω του νέου τρόπου κρίσεων των καθηγητών της από κλειστά εκλεκτορικά σώματα.
η διαφωνια των τει. Τα παραπάνω θα τεθούν σε συζήτηση στις 4 Ιανουαρίου και φυσικά θα κρίνουν σε ένα βαθμό την νομοθετική πορεία του νέου νομοσχεδίου. Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου που έχει τώρα απέναντί του και τα ΤΕΙ, καθώς οι εκπρόσωποί τους ζητούν να περάσουν όλοι οι καθηγητές στο καθεστώς των πανεπιστημιακών χωρίς καμία απολύτως κρίση, έχει υποσχεθεί στις ηγεσίες των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων της χώρας νέα ρύθμιση για το θέμα.
Συγκεκριμένα έχει ήδη ορισθεί μια επιτροπή από εκπροσώπους των ΤΕΙ που αναμένεται να καταθέσει νέο πόρισμα για το θέμα αυτές τις ημέρες.
Στην αρχική μορφή του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι «εντάσσονται αυτομάτως οι καθηγητές ΤΕΙ σε αντίστοιχες θέσεις πανεπιστημιακών χωρίς κρίση, εκτός από τους πρωτοβάθμιους καθηγητές ΤΕΙ που εντάσσονται πρώτα σε προσωποπαγείς θέσεις και μετά θα κριθούν από τριμελή επιτροπή πανεπιστημιακών, μία ανά σχολή, που θα ορίσει ο υπουργός Παιδείας».
Η διαφωνία των ΤΕΙ αφορά στους πρωτοβάθμιους καθηγητές που δεν θέλουν να κριθούν. Ο υπουργός Παιδείας όμως, εάν αλλάξει την διάταξη αυτή, θα βρει απέναντί του τα πανεπιστήμια που έχουν σαφώς ζητήσει στο νέο ίδρυμα να υπάρχει αξιολόγηση «για όλες τις βαθμίδες των καθηγητών ΤΕΙ, πρώτα ένταξή τους σε προσωποπαγή θέση και μετά κρίση από πανεπιστημιακούς».
Αντιδράσεις στην Ηπειρο. Η λεγόμενη πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ προκαλεί αντιδράσεις σε πολλές περιοχές της χώρας. Την έντονη αντίθεσή τους στην ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων διατυπώνουν με επιστολή τους στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου 166 πανεπιστημιακοί δάσκαλοι του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
«Κατά την υπερπεντηκονταετή διαδρομή του, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ακολουθούσε συνεχώς ανοδική πορεία, κατέβαλλε μεγάλες προσπάθειες προσέλκυσης προσωπικού́ του υψηλότερου δυνατού επιπέδου και απέκτησε κύρος που το οδήγησε σε αξιοζήλευτη θέση μεταξύ των πανεπιστημίων της χώρας αλλά και διεθνώς» αναφέρουν στην επιστολή τους οι πανεπιστημιακοί που τονίζουν ακόμη ότι «η ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιό μας όχι μόνο θα ανέκοπτε βίαια την ανοδική πορεία του για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά θα έπληττε καίρια το κύρος του και θα οδηγούσε σε υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών σε αυτό. Ταυτόχρονα θα το απαξίωνε στη συνείδηση της κοινωνίας, θα είχε οδυνηρές συνέπειες στην προσέλκυση ικανών στελεχών και φοιτητών στο άμεσο μέλλον και θα οδηγούσε σε απώλειες εκλεκτών μελών του».
«Σε κάθε περίπτωση είναι αδιανόητο να ληφθούν βεβιασμένες αποφάσεις για ένα τόσο σημαντικό θέμα που θα κρίνει το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ηπειρο χωρίς ανοικτές διαδικασίες, διαβούλευση και την έγκριση των Τμημάτων» καταλήγει η επιστολή.