Από την επόμενη χρονιά στοχεύει το υπουργείο Παιδείας να εφαρμόσει νέα μοριοδότηση στις . Τα σχολεία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μεταξύ άλλων και για την προσβασιμότητά τους, όμως, τα τελευταία χρόνια ο οδικός χάρτης της Ελλάδας, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την Εγνατία οδό, έχει αλλάξει ριζικά, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε σχολεία που μέχρι πρότινος ήταν δυσπρόσιτα.

Πατώντας πάνω σε αυτό το επιχείρημα, το υπουργείο Παιδείας προωθεί την αναμοριοδότηση των σχολείων, με πηγές του να σημειώνουν στον «Ε.Τ.» ότι η τελευταία ανανέωση στη μοριοδότηση μετράει περίπου 20 χρόνια.

Η νέα μοριοδότηση επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για υπηρεσιακές μεταβολές (, μετατάξεις, ), καθώς αλλάζει τα δεδομένα. Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι υπηρεσιακές μεταβολές έχουν περιοριστεί, σε βαθμό που οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν λόγο για κατάργησή τους, ο αριθμός των αιτήσεων συνεχίζει να κινείται σε υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, η νέα αναμοριοδότηση θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά και δεν θα επηρεάσει τις υπηρεσιακές μεταβολές που θα γίνουν την τρέχουσα.

Κριτήρια

Βάσει του Π.Δ. του 2016, τα κριτήρια για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων είναι τα εξής:

i) ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων
ii) οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών
iii) η οργανικότητα
iv) η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού
v) οι συγκοινωνιακές συνθήκες
vi) το υψόμετρο

Επιπλέον τα μονοθέσια και διθέσια σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτα και κατατάσσονται στην κατηγορία ΙΓ μοριοδοτούνται με 14 μόρια.

Βέβαια όλα τα παραπάνω βρίσκονται ακόμα στο στάδιο πρότασης από την πολιτική ηγεσία και έχουν σταλεί τόσο στα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια όσο και στις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) ώστε να τοποθετηθούν πάνω στο προσχέδιο. Υπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου 10 μήνες το υπουργείο Παιδείας είχε ανακινήσει και πάλι το θέμα της αναμοριοδότησης των σχολείων, ανοίγοντας διάλογο με τις ομοσπονδίες. Τα αποτελέσματα του διαλόγου, αν ολοκληρώθηκε, δεν ανακοινώθηκαν ποτέ, ενώ τώρα επανέρχεται πολύ πιο αποφασιστικά στην επίλυση του θέματος ώστε να νομοθετηθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και να ισχύσει από την επόμενη χρονιά.

Από την πλευρά των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών τηρείται στάση αναμονής σχετικά με τις λεπτομέρειες του εγχειρήματος, αν και δεν είναι αρνητικές σε μια νέα αναμοριοδότηση, κάνοντας λόγο για ανισότητες στο προηγούμενο σύστημα, αλλά και αναγνωρίζοντας ότι οι αλλαγές στον οδικό χάρτη θα πρέπει να οδηγήσουν σε επαναξιολόγηση των μορίων για όλες τις σχολικές μονάδες.

ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ

Πρεμιέρα την Τετάρτη για ενισχυτική διδασκαλία

Ξεκινάει την επόμενη Τετάρτη, 13 Δεκέμβρη, η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια όλης της χώρας με 421 Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΣΚΑΕ) και ολοκληρώνεται στις 31 Μαΐου. Φέτος το πρόγραμμα ξεκίνησε λίγες εβδομάδες νωρίτερα και αφορά μαθητές του Γυμνασίου με χαμηλούς βαθμούς.

Προβλέπεται από 1 έως 5 ώρες διδασκαλία στα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Αγγλικά. Αν και το υπουργείο δεν έχει δώσει τα φετινά στοιχεία, πέρσι με 20 ΣΚΑΕ λιγότερα, 1.283 σχολεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα και επωφελήθηκαν περίπου 10.000 μαθητές. Για τη λειτουργία ενός τμήματος το κατώτερο όριο είναι 10 μαθητές και το ανώτερο 15 μαθητές. Μόνο σε περιπτώσεις περιοχών που είναι δυσπρόσιτες, απομακρυσμένες, νησιωτικές, το κατώτατο όριο μπορεί να πέσει στους 5 μαθητές.