Ζ ΕΛΜΕ Αθήνας – Την προηγούμενη Τρίτη 21/11 το ΔΣ της Ζ’ ΕΛΜΕ συναντήθηκε, μετά από αίτημά του, με τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας για να θέσει μια σειρά από ζητήματα.

Το πρώτο ζήτημα ήταν η έντονη διαμαρτυρία μας για μια σειρά απαξιωτικών χειρισμών της Δ/ντριας Εκπ/σης απέναντι στο ΔΣ της Ζ’ ΕΛΜΕ. Τέτοιες θεωρούμε τον ορισμό συνάντησης σε μέρα και ώρα που τα μέλη του ΔΣ αδυνατούν να παρευρεθούν, την επικοινωνία με το ΔΣ όχι άμεσα αλλά με “μεσάζοντες” και, κυρίως, την απαξιωτική επιστολή-απάντηση της κ. Ψίνα προς το ΔΣ της ΕΛΜΕ, την οποία κοινοποίησε και σε όλα τα σχολεία, και με την οποία εγκαλούσε το ΔΣ ότι “εκδίδει ανακοινώσεις χωρίς να γνωρίζει και χωρίς να ενημερωθεί πρώτα από τη Δ/νση”. Στην ερώτησή μας σε τι αναφερόταν, η Δ/ντρια μάς απάντησε ότι το θέμα αφορούσε τους αναπληρωτές που λόγω απουσίας των διοικητικών υπαλλήλων της Δ/νσης δεν μπόρεσαν να αναλάβουν υπηρεσία τη μέρα που παρουσιάστηκαν, χάνοντας έτσι μεροκάματο και ένσημο. Ως ΕΛΜΕ είχαμε ζητήσει με ανακοίνωση να δοθεί μια λύση ώστε οι συνάδελφοι, που δεν ευθύνονταν για αυτό, να πάρουν το κρίσιμο- ενδεχομένως- ένσημο της ημέρας εκείνης και το ημερομίσθιο. Η κ. Ψίνα μάς ενημέρωσε ότι εξετάζει να δοθεί λύση σε αυτό παρατείνοντας τη σύμβασή τους κατά μία ημέρα στο τέλος της χρονιάς. Η διευκρίνιση αυτή όμως καθόλου δε δικαιολογεί την επιστολή-απάντηση της κ. Ψίνα, καθώς το πρόβλημα των συναδέλφων δε λύθηκε και παραμένει, άρα και το ενδιαφέρον της ΕΛΜΕ ήταν θεμιτό. Προς τι λοιπόν αυτή η απαξιωτική επιστολή;

Στη συνέχεια το ΔΣ έθεσε υπόψη της Δ/ντριας ορισμένες πρακτικές που παρατηρήθηκαν σε σχολεία της περιοχής μας, οι οποίες παραβιάζουν εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων και δεν συμβάλλουν και στο ήπιο παιδαγωγικό κλίμα. Τέτοιες πρακτικές είναι ο διαμοιρασμός των μαθητών σε άλλα τμήματα ή η θέσπιση υποχρεωτικών κενών στο πρόγραμμα, ώστε να απασχολούνται οι μαθητές σε περιπτώσεις απουσίας εκπαιδευτικών. Τέτοιες πρακτικές είναι και παράνομες και αντιπαιδαγωγικές, καθώς στην πρώτη περίπτωση ξεπερνιέται συχνά το όριο των 27 μαθητών στην τάξη και χαλάει η παιδαγωγική της ισορροπία, ενώ στη δεύτερη επιβάλλεται de facto απλήρωτη διδακτική υπερωρία στον εκπαιδευτικό. Η απάντηση της Δ/ντριας ήταν σαφής: ούτε ο διαμοιρασμός των παιδιών σε άλλα τμήματα επιτρέπεται όταν απουσιάζει εκπαιδευτικός, ούτε η ανάθεση απασχόλησης μαθητών σε εκπαιδευτικό με πλήρες ωράριο. Επίσης, αναφέρθηκε ρητά στο ότι οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και η ενημέρωση των γονέων θα πρέπει να γίνονται αποκλειστικά μέσα στο εργασιακό ωράριο.

Έπειτα τέθηκαν στη Δ/ντρια ορισμένα υπηρεσιακά ζητήματα, όπως η πρακτική- που φέτος διευρύνθηκε πάρα πολύ- να σπάνε ολόκληρα κενά και να δίνονται σε περισσότερους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έτσι αναγκάζονται να συμπληρώνουν σε περισσότερα σχολεία, καθώς και προβλήματα που σχετίζονται με τη διαφορετική ερμηνεία του νόμου όσον αφορά τις αναθέσεις του κλάδου ΠΕ04 στα Γυμνάσια. Για την πρώτη περίπτωση η Δ/ντρια πρόβαλλε ως απάντηση τη σειρά μορίων τοποθέτησης που πρέπει να τηρείται και δεν επιτρέπει να καλύπτονται πρώτα μόνο τα ολόκληρα κενά. Για τη δεύτερη περίπτωση επανέλαβε τη γνωστή θέση ότι στο Γυμνάσιο ο κλάδος ΠΕ04 είναι ενιαίος- άρα η προτεραιότητα είναι στον αρχαιότερο- αφήνοντας όμως ένα παράθυρο με βάση μια (ασαφή) διάταξη Φίλη του 2015, σύμφωνα με την οποία ο σύλλογος μπορεί να κάνει την ανάθεση διαφορετικά. Για το ζήτημα του σπασίματος των κενών πάντως το ΔΣ της ΕΛΜΕ εκτιμά ότι η πρακτική αυτή δυσχεραίνει απίστευτα τη λειτουργία των σχολείων και εμπεδώνει την ελαστικότητα του εκπαιδευτικού, χωρίς να κατοχυρώνει και κάποια αξιοπιστία στη διαδικασία των τοποθετήσεων.

Τέλος, το ΔΣ έθεσε στη Δ/ντρια το ζήτημα της ανάγκης άμεσης έναρξης Ενισχυτικής και ΠΔΣ καθώς και της στήριξης των σχολείων από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Η Δ/ντρια απάντησε ότι για όλες αυτές τις ανάγκες δεν υπάρχουν πλέον χρήματα και περιμένουν νέα κονδύλια…

Ειδικότερα ζητήματα που αφορούν οικονομικά θέματα, διεκδικήσεις συναδέλφων κ.λπ. τα παρέπεμψε στις οικονομικές υπηρεσίες.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ