Τις παρεμβάσεις που δρομολόγησε το υπουργείο Παιδείας πανελλαδικά αλλά και ειδικότερα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, παρουσίασε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιώργος Αγγελόπουλος, στην ομιλία του στο πλαίσιο του 6ου Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση που πραγματοποιείται από χθες στην Κομοτηνή.
«Εδώ και δύο χρόνια προσπαθούμε να επιτύχουμε την κανονικοποίηση. Να επανέλθει η κατάσταση στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση σ’ εκείνο το σημείο, όπου θα μπορούμε να παράσχουμε, με όρους ικανοποιητικούς όχι ιδανικούς, την παιδεία και τη μόρφωση στα παιδιά είτε της προσχολικής, είτε της σχολικής, είτε της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» είπε ο κ. Αγγελόπουλος προσδιορίζοντας τη στόχευση του υπουργείου.
Ειδικότερα για τις παρεμβάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξέφρασε την εκτίμηση ότι ήδη έχει λειτουργήσει θετικά, στην πορεία αναδιοργάνωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο νέος νόμος που ψηφίστηκε από πέρυσι τον Αύγουστο, μέσω της νέας μορφής σύνθεσης των πρυτανικών συμβουλίων, τη συμμετοχή των προέδρων όλων των τμημάτων στη Σύγκλητο και την αύξηση της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων της ανώτατης εκπαίδευσης, διευκρινίζοντας πως «υλοποιείται στον επόμενο προϋπολογισμό, βάσει της δέσμευσης του πρωθυπουργού, με επιπλέον 30 εκ. ευρώ στα ιδρύματα, αύξηση που υλοποιήθηκε ήδη με τα 12.800.000 ευρώ που δόθηκαν, ως έκτακτη επιχορήγηση, από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων πριν έναν μήνα, 500.000 ευρώ εκ των οποίων δόθηκαν στο ΔΠΘ και περίπου 200.000 ευρώ στο ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης».
Πιο συγκεκριμένα για την ΠΑΜΘ ο γγ του υπ. Παιδείας αναγνώρισε την ύπαρξη ανάγκης ενίσχυσης του ΔΠΘ και του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και οικεία βούληση της διαδικασίας συνέργειας αυτών των τμημάτων με άλλα ιδρύματα και εξέφρασε τη δέσμευση του υπουργείου να βοηθήσει αυτόν τον σχεδιασμό. Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αναγνώρισε το έλλειμμα σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες και αναφέρθηκε στην κατασκευή ενός νέου μουσικού και ενός ειδικού σχολείου στην Ξάνθη.
Μνεία έκανε και στο ζήτημα των ειδικών αναπτυξιακών αναγκών της περιοχής και τον τρόπο με τον οποίο η πολιτεία ανταποκρίνεται σ’ αυτές, στο επίπεδο της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διευκρινίζοντας ότι δεν αφορά το επίπεδο της επιστήμης. «Υπάρχει ένα έλλειμμα, η πολιτεία το αναγνωρίζει. Το υπουργείο Παιδείας το έχει εντοπίσει. Τα δημόσια ΙΕΚ που θα έπρεπε να επιτελέσουν αυτόν τον ρόλο φαίνεται να μην τον επιτελούν με την ίδια αποτελεσματικότητα που θα περιμέναμε. Η πρότασή μας είναι τα δίχρονα προγράμματα επιπέδου ΙΕΚ, θα βρίσκονται πια υπό την ακαδημαϊκή εποπτεία των Πανεπιστημίων… Εντός του μήνα έρχεται η συγκεκριμένη εγκύκλιος που θα οριοθετεί τον τρόπο λειτουργίας, τη δομή, τη στελέχωσή τους».
Ο κ. Αγγελόπουλος αναφέρθηκε και στην προσπάθεια ύπαρξης συνευρέσεων, συνενώσεων και συνεργασιών των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων καθώς και την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. «Το υπουργείο Παιδείας υλοποίησε την υπόσχεσή του για τις 1.000 θέσεις, μέσα σε δύο χρόνια μελών ΔΕΠ, για μία επταετία δεν υπήρξε καμία προκήρυξη για θέση ΔΕΠ και η προσπάθειά μας είναι από το 2019 να πάμε σε μία λογική ένας προς έναν» είπε.
Όσον αφορά το πεδίο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επεσήμανε πως πάγια πολιτική του υπουργείου είναι «πως χρειαζόμαστε μόνιμες θέσεις εκπαιδευτικών και σημείωσε ότι υπάρχουν «μια σειρά από παρεμβάσεις που τώρα έχουν αρχίσει πιο δυναμικά να υλοποιούνται». Ο κ. Αγγελόπουλος αναφέρθηκε στην υλοποίηση, από την επόμενη χρονιά, της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ.