Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου υπαναχωρεί ως προς το σχέδιο για τις για τα ΑΕΙ. Λίγες ημέρες μετά τη ΔΕΘ, όπου ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξειδίκευσε το σχέδιο απαριθμώντας τα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου, ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε «ανοιχτός σε διάλογο για αλλαγές». Η αναδίπλωση αποδίδεται στον φόβο των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών, στις εσωκομματικές αντιδράσεις αλλά και στην επίτευξη τυχόν πολιτικής συναίνεσης.

Απόστολος Λακασάς

Ειδικότερα, την Πέμπτη ο κατά τη συνάντηση με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ υποσχέθηκε να συσταθεί νέα επιτροπή, προκειμένου να μελετήσει το προσχέδιο για τη νέα δομή του Λυκείου και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ. Και αυτό, παρότι το υπουργείο το 2016 έκανε εθνικό διάλογο για το ίδιο θέμα. Η ΟΛΜΕ θα αποφασίσει εάν θα συμμετάσχει στη νέα επιτροπή την προσεχή Δευτέρα, ωστόσο θεωρείται ότι το σχέδιο Γαβρόγλου έχει απολύτως διαφορετική φιλοσοφία από τις προτάσεις της. Είναι ενδεικτικό ότι μετά την παρουσίαση του σχεδίου, η ΟΛΜΕ είχε δηλώσει την αντίθεσή της στις διπλές εξετάσεις Ιανουαρίου και Ιουνίου, την προσμέτρηση της προφορικής βαθμολογίας των υποψηφίων και τον περιορισμό των διδασκόμενων μαθημάτων. Το τελευταίο φέρεται να βάρυνε ιδιαίτερα την απόφαση Γαβρόγλου για… επιπλέον διάλογο, καθώς η ΟΛΜΕ είχε προγραμματίσει συνεδριάσεις των καθηγητών σε όλη τη χώρα με διακύβευμα τυχόν κινητοποιήσεις, ενώ την αντίθεσή τους έχουν εκφράσει οι ενώσεις Μαθηματικών, Φυσικών, Βιολόγων και Χημικών.

Στη συνάντηση ετέθη και το θέμα της στέγασης των που δεν βρήκαν σπίτι προς ενοικίαση σε δημοφιλή τουριστικά νησιά. Ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε ότι το θέμα αφορά τους δήμους και παρέπεμψε σε ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα σε νόμο του υπ. Εσωτερικών.

Την ίδια στιγμή, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Βάδης-Βυρτεμβέργης, Βασιλική Ζήκου, αναφέρει ότι «τα σχολεία του εξωτερικού ανοίγουν με τεράστιες ελλείψεις. Το υπουργείο καθυστέρησε σκοπίμως την έκδοση της εγκυκλίου για τις παρατάσεις και τις νέες αποσπάσεις και παράλληλα δεν παρέτεινε την απόσπαση πολλών εκπαιδευτικών με σύζυγο μόνιμο κάτοικο εξωτερικού, σύμφωνα με τον νέο νόμο. Απόρροια ήταν να διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων στη Γερμανία, και να οδηγηθούν πολλοί εκπαιδευτικοί, των οποίων οι παρατάσεις δεν εγκρίθηκαν, είτε στη διάλυση των οικογενειών τους, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, είτε σε αναγκαστικές άδειες άνευ αποδοχών… Την ίδια στιγμή, το υπουργείο παρέτεινε κατά βούληση την απόσπαση συγκεκριμένης εκπαιδευτικού που δεν πληροί μία εκ των τριών προϋποθέσεων που θέτει η σχετική εγκύκλιος παράτασης απόσπασης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025