Η κυβερνητική απάτη περί λειτουργίας των ολοήμερων σε κάθε σχολείο από την πρώτη μέρα και πως μεθοδεύεται από την διεύθυνση εκπαίδευσης της Ανατ.Αττικής, υλοποιώντας τις εντολές Υπουργείου – Περιφέρειας .
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ των αιρετών εκπροσώπων:
Βιολέττας Πατέλη
Χρήστου Κανδηλώρου
εκλεγμένων με το ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ
Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ
από τους συλλόγους «ΣΩΚΡΑΤΗΣ», «Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ», «Α. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» και του συλλόγου Γλυφάδας/ Βάρης/ Βούλας/ Βουλιαγμένης
Κανένα κενό για δάσκαλο ολοήμερου δεν δόθηκε για κάλυψη στους αποσπασμένους και επιμένει να μη δοθούν στους αναπληρωτές α΄ φάσης οι οποίοι υποτίθεται θα προσληφθούν μαζικά για να «καλύψουν» «όλα» τα κενά.
Μετά την κατάκτηση του κινήματος μας για αναγνώριση της ώρας σίτισης σαν διδακτικής για όλους όσους απασχολούνται σε αυτή, οι απαιτούμενες ώρες έχουν αυξηθεί. Ιδιαίτερα στα σχολεία που τα ολοήμερα τμήματα είναι περισσότερα από τρία. Σε 59 από τα 145 σχολεία της Ανατ. Αττικής σύμφωνα με την προβλεπόμενη αυστηροποιημένη διαδικασία εγγραφών έχουν δηλωθεί από 3 έως 6 τμήματα ολοήμερου (απαιτούνται από 45-90 επιπλέον ώρες).
Η λειτουργία του ολοήμερου τουλάχιστον σε αυτά τα σχολεία καθίσταται ελλειμματική έως αδύνατη, προσβλέποντας σε διέξοδο στην επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών αν και όποτε γίνει.
Με την γνωστή τα τελευταία χρόνια τακτική της υπολειτουργίας ή της ανυπαρξίας ολοήμερου κατά το πρώτο διάστημα, επιδιώκεται η αποψίλωσή του από μαθητές. Οι γονείς απογοητευμένοι υποχρεώνονται να βρίσκουν άλλες λύσεις για τα παιδιά τους είτε περιμένοντας να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα ολοημέρου είτε να υπάρχει δάσκαλος για την ώρα της μελέτης. Με αυτή τη μεθόδευση επιδιώκουν να καταργήσουν τμήματα ολοήμερων και θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ Νο 8
Για τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ ( 31/8 /17 & 1/9/17 & 3/9/17 )
Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής 31-8-2017 ημέρα Πέμπτη, χωρίς πρόσκληση, παρά μόνο με προφορική ενημέρωση τέθηκε αιφνιδιαστικά το ζήτημα του καθορισμού των υπεραριθμιών δασκάλων και νηπιαγωγών. Είχε ήδη προηγηθεί ο προσδιορισμός 2 υπεράριθμων εκπαιδευτικών ΠΕ 11.
Δηλώσαμε εξ΄αρχής ότι δε θα δεχτούμε και δε θα νομιμοποιήσουμε πλασματικές υπεραριθμίες και συγκάλυψη των κενών σε εφαρμογή της Υπ. απόφασης Φίλη. Πολύ περισσότερο, κατά παράβαση της νομοθεσίας, καθώς η διαδικασία γίνεται πριν από το άνοιγμα των σχολείων. Είναι δεδομένο ότι θα ακολουθήσουν πολλές άδειες συναδέλφων και υπηρεσιακές μεταβολές. Η βιασύνη του υπουργείου και της δ/νσης επιδιώκει να περικόψει πολλές χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών – καταργώντας τον ένα υπεύθυνο δάσκαλο του ολοήμερου καθώς και να μην επιτρέψει τη δημιουργία επιπλέον τμημάτων από μεταγραφές – εγγραφές. Παράλληλα θέλει να υπηρετήσει την εικόνα της κάλυψης των σχολείων τη μέρα του αγιασμού ανεξάρτητα αν λόγω αδειών, παραλείψεων βιασύνης και ελλιπούς ελέγχου θα επακολουθήσει η συνεχής κίνηση των εκπαιδευτικών – επανατοποθετήσεις και αναστάτωση στα σχολεία και τις τάξεις.
Στην πρόταση διαπίστωσης λειτουργικών υπεραριθμιών που εισηγήθηκε η Δ/τρια δεν υλοποιούνταν ούτε καν η δέσμευση της για την παραμονή ενός επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ 70 για τα 4 τμήματα ολοημέρου ( π.χ έβγαζε λειτουργικά υπεράριθμο στο 2ο Βούλας) ενώ δεν δεχόταν το σπάσιμο πολυάριθμων τμημάτων ( π.χ . 5ο Παλλήνης με 25 παιδιά και διάγνωση Α΄Τάξης).
Βάσει του πίνακα μαθητικού δυναμικού διαπιστώσαμε ότι 35 τμήματα πρώτης τάξης θα λειτουργήσουν με 25-26 παιδιά στην Αν. Αττική. Αυτό ως μια πρώτη συνέπεια του νέου ΠΔ το πνεύμα του οποίου προτρέχει και εφαρμόζει η Δ/ντρια στην Ανατ. Αττική ως μονοπρόσωπη “επιτροπή” – διευθύντρια εκπαίδευσης, μετακινώντας τους εγγραφόμενους μαθητές σε όμορο σχολείο αποτρέποντας την δημιουργία νέων τμημάτων περιστέλλοντας τόσο θέσεις εργασίας όσο και μια ποιοτική εκπαίδευση για τα παιδιά.
Ακολούθησαν οι τοποθετήσεις των ΠΕ 32, ΠΕ 08, ΠΕ 06, ΠΕ19-20 .
Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι τόσο στους ΠΕ 06 όσο και στους ΠΕ 19-20 διατέθηκαν έτσι οι ώρες ώστε να μην προκύψουν πλεονάζοντες συνάδελφοι για να μετακινηθούν εκτός Αν. Αττικής. Είναι στο χέρι μας να απαιτήσουμε να καλύψουν κάποιες ώρες και με ενισχυτική και διοικητικό έργο ώστε να μην έχουμε εξοντωτικές καθημερινές αναθέσεις στο ολοήμερο.
Παράσταση διαμαρτυρίας
Την Παρασκευή 1/9, πριν από το ΠΥΣΠΕ, πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας των ΔΣ των σωματείων “Κ. Σωτηρίου” και “Δελμούζος” μαζί με τους αιρετούς όπου τέθηκε πρώτο απ΄όλα το ζήτημα των υπεραριθμιών. Ζητήθηκε δέσμευση από τη μεριά της δ/νσης για να δοθούν βάσει των αιτημάτων του κλάδου σε κάθε 2 τμήματα ολοημέρου ένας δάσκαλος ώστε από την αρχή να προσδιοριστούν σωστά τα κενά τόσο για τους λειτουργικά υπεράριθμους συναδέλφους, όσο και για τους αποσπασμένους και τέλος για τους αναπληρωτές.
Η δ/ντρια δε θέλησε να απαντήσει καθαρά ούτε για την αρχική της δέσμευση όπου για κάθε 4 τμήματα θα υπολογιζόταν ένας επιπλέον ΠΕ 70. Διευκρίνισε ότι τα 4 τμήματα που είπε εννοούσε ότι θα τα εκτιμήσει με βάση τα τμήματα που λειτούργησαν πέρσι στο σχολείο μέχρι το τέλος και όχι τα πόσα γράφτηκαν φέτος!!! Δεν απάντησε στο πως θα καλυφθούν οι ώρες πάνω από 2 τμημάτων ολοημέρου από τα περισσεύματα των ωρών των συναδέλφων στις τάξεις.
Σοβαρό ζήτημα από τη μη προσμέτρηση των μορίων οικογενειακής κατάστασης.
Η δ/ντρια με τη σύμφωνη γνώμη των διορισμένων μελών και την αντίθεση των αιρετών, αρνήθηκαν να προσμετρήσουν τα μόρια εντοπιότητας ή οικογενειακής κατάστασης συναδέλφων, ενώ τα επισύναψαν στην αίτησή τους για τοποθέτηση. Το θέμα τέθηκε από τους συλλόγους μαζί με τους θιγόμενους συναδέλφους. Η δ/ντρια επέμεινε αρχικά ότι πρέπει να κάνει την πράξη με βάση τα μόρια μετάθεσης παρακάμπτοντας ότι η τοποθέτηση είναι διαφορετική διαδικασία. Απαιτήσαμε την προσμέτρηση εμπρόθεσμων, νόμιμων δικαιολογητικών κατά την εξέταση των ενστάσεων των συναδέλφων ως βασική και αναγκαία υποχρέωση της υπηρεσίας.
Στο ΠΥΣΠΕ και υπό την πίεση μας τέθηκε το ερώτημα στο Υπουργείο. Η απάντηση ήταν θετική για τους συναδέλφους και δικαίωνε τη διεκδίκησή μας. Η Δ/νση είχε την υποχρέωση να αθροίσει μόρια που προήλθαν με την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών και να επικαιροποιήσει τα μόρια και τη σειρά των πινάκων των συναδέλφων που βρίσκονται στη διάθεση της Αν. Αττικής .
Ζητήσαμε να επανεξεταστούν όλες οι τοποθετήσεις ώστε να μη συνεχιστεί η αδικία.
Επικαλούμενη τα ασφυκτικά όρια του Υπουργείου, τις τοποθετήσεις που πρέπει να γίνουν, την αναγκαιότητα να δοθούν τα κενά για τους αναπληρωτές μέχρι το μεσημέρι της Δευτέρας 4/9 η Δ/ντρια με συναίνεση των διορισμένων μελών αρνήθηκε να προχωρήσει τη διαδικασία προσμέτρησης μορίων.
‘Έπρεπε να φτάσουμε στο ΠΥΣΠΕ της Κυριακής 3/9 για να γίνει αποδεκτό το αίτημα και να επανατοποθετήσει τους ΠΕ11 δικαιώνοντας βέβαια, μόνο τις ενστάσεις των συναδέλφων χωρίς συνολικό επανέλεγχο των δικαιολογητικών.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους που έχουν ανάλογο θέμα και δεν είναι ικανοποιημένοι από την τοποθέτηση τους να καταθέσουν ένσταση.
ΠΥΣΠΕ 1/9 (προσδιορισμός των υπεραρίθμων – τοποθέτηση ΠΕ11)
Έγιναν οι τοποθετήσεις των ΠΕ 05, ΠΕ 07 με ικανοποίηση στην τοποθέτηση κατά βάση της πρώτης τους προτίμησης.
Η τοποθέτηση των ΠΕ 11 ολοκληρώθηκε με σοβαρή παράλειψη των κενών του 4ου γραφείου. Ακολούθησε ορθή επανατοποθέτηση στο ΠΥΣΠΕ Κυριακή 3/9!!! οπότε δικαιώθηκαν και οι συνάδελφοι που δεν είχαν περάσει τα μόρια που προσκόμισαν.
Παραμένοντας για πολλές ώρες στο ΠΥΣΠΕ απαιτήσαμε την επικαιροποίηση και ανακοινοποίηση όλων των κενών για τους ΠΕ 70, ΠΕ 60 (πολλαπλασιάστηκαν -αυξηθήκαν κατά 30 τουλάχιστον -μετά από την υποβολή πολλών αδειών συναδέλφων) καθώς και την ακύρωση υπεραρίθμων συναδέλφων σύμφωνα με τις θέσεις των συλλόγων και της ΔΟΕ.
Οι τελικές υπεραριθμίες
Από τις αρχικές προβλέψεις:
για 70 υπεράριθμους συναδέλφους ΠΕ 70 και 34 υπεράριθμους ΠΕ 60, την ανάρτηση πρότασης στην ιστοσελίδα 58 υπεράριθμων ΠΕ 70 και 18 ΠΕ 60 ,
οι υπεραριθμίες το βράδυ της Παρασκευής 1/9 μετά από τις πιέσεις των σωματείων, των αιρετών, των αδειών που προέκυψαν και τη βοήθεια πρακτικών που απέστειλαν κάποιοι σύλλογοι διδασκόντων μειώθηκαν σε 45 για τους ΠΕ 70 και 16 για τους ΠΕ 60.
Καταψηφίσαμε όλη τη διαδικασία καθώς η μείωση ήταν μικρή και οι περισσότερες υπεραριθμίες ήταν αποτέλεσμα περικοπών. Ζητήσαμε να δοθεί χρονικό περιθώριο μέχρι τη Δευτέρα το πρωί για δηλώσεις τοποθέτησης των συναδέλφων που ονομαστικά κρίθηκαν λειτουργικά υπεράριθμοι.
Ως καταληκτική δόθηκε το μεσημέρι της Κυριακής 3/9. Καμία διαθέσιμη εργάσιμη
ΠΥΣΠΕ 3/9/17 (τοποθέτηση υπεραρίθμων και ΠΕ11 ξανά)
Τροποποίηση τοποθέτησης εκπ/κων κλ. ΠΕ11 αφού μετά από αναμοριοδότηση συναδέλφων που κατέθεσαν ενστάσεις για τη μη προσμέτρηση μορίων οικογενειακής κατάστασης. Δικαιώθηκε εν μέρει η απαίτηση μας για προσμέτρηση.
Διατέθηκαν ορθά όλες οι ομάδες-κενά που εκ παραδρομής παραλείφθηκαν στις 1/9 .
Τοποθετήσεις λειτουργικά υπεράριθμων εκπ/κων κλ. ΠΕ70, ΠΕ60
Δόθηκαν όλα τα εναπομείναντα λειτουργικά κενά κλ. ΠΕ70, ΠΕ60 για τοποθέτηση εκπ/κων κλ. ΠΕ70, ΠΕ60
(αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΠΕ & αποσπάσεις εντός).
Βάσει του μαθητικού δυναμικού που έχει καταγράψει η Δ/νση Ανατολικής Αττικής θα λειτουργήσουν
31 σχ.μονάδες με 3 τμημάτα ολοημέρου
20 σχ.μονάδες με 4 τμημάτα ολοημέρου
6 σχ.μονάδες με 5 τμημάτα ολοημέρου
2 σχ.μονάδες με 6 τμημάτα ολοημέρου
Εν κατακλείδι
Οι υπεραριθμίες και τα κενά προέκυψαν λόγω εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής νομοθεσίας (ΠΔ 79 και άλλων) που έχει στόχο τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου σε εφαρμογή μνημονιακών δεσμεύσεων.
Οι προσκλήσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων γίνονται μόνο προφορικά. Η πίεση των ασφυκτικών ορίων που ασκείται στους διοικητικούς υπαλλήλους οδηγεί (παρά την καλή τους διάθεση για εξυπηρέτηση της υπηρεσίας εκτός εργασιακών ωρών και ημερών) σε συνεχή λάθη.
Ζητάμε να επικαιροποιούνται όλα τα κενά ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι να τοποθετηθούν στις προτιμήσεις του.
Ο μη υπολογισμός ως κενών, των εκπαιδευτικών –υπευθύνων ολοημέρου καθιστά αδύνατη τη λειτουργία πολυάριθμων τμημάτων σε αυτό.
Είναι μαθηματικά αδύνατον να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους όλα τα απαιτούμενα τμήματα ολοημέρου των σχολείων με τις διαθέσιμες διδακτικές ώρες του προσωπικού από το πρωινό πρόγραμμα.
Αποτελεί μια μεθόδευση αποδυνάμωσης και στη συνέχεια κατάργησης τμημάτων στο ολοήμερο σχολείο.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους νέους δ/ντες
Να ζητήσουν τα κενά σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου απαιτώντας επιπλέον έργο και ώρες για όλους και πρώτα για τους μαθητές (ενισχυτική, διοικητικό έργο κλπ) και με διαμόρφωση του προγράμματος με την προσμέτρηση όλων των ωρών σίτισης που κατάφερε να κερδίσει το κίνημα για όλους τους εκπαιδευτικούς που μπαίνουν στο ολοήμερο.