ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017: ΑΓΓΕΛΟΣ ΝΙΚΟΜΑΝΗΣ: Ο πρώτος των πρώτων στο Πολυτεχνείο και στη σχολή των Ναυπηγών – «Δίδυμη» επιτυχία για την οικογένεια, αφού ο αδελφός του μπαίνει στη Νομική- Δηλώνει αποφασισμένος «να μείνει στην Ελλάδα»
Είναι «ζαλισμένος» αφού από τη στιγμή που έφτασε στον τόπο των διακοπών του, τη Ζάκυνθο δεν έχει προλάβει να αδειάσει καν τη βαλίτσα του. Τα τηλέφωνα χτυπούν διαρκώς και εκείνος δεν προλαβαίνει να λέει «ευχαριστώ» για τις δεκάδες ευχές και τα συγχαρητήρια που δέχεται. Σε μια μέρα καύσωνα, όπως η σημερινή, η βαθμολογία του Άγγελου ήταν το μόνο που συναγωνίζεται σε ύψος τον…υδράργυρο!
Είναι -πιθανότατα- ο πρώτος των πρώτων στις φετινές πανελλαδικές, έχοντας καταφέρει να συγκεντρώσει το δυσθεώρητο 19.820, γράφοντας τρία απόλυτα εικοσάρια στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία και λίγο πάνω από 19 στην Έκθεση. Η οικογένεια Νικομάνη είναι διπλά χαρούμενη, αφού τα δίδυμα αγόρια της κατάφεραν εξαιρετικές επιδόσεις στις πανελλαδικές: ο Άγγελος εισάγεται στο Πολυτεχνείο με βαθμολογία -ρεκόρ και ο Άλκης στην εξίσου απαιτητική Νομική της Αθήνας.
Ο Άγγελος που συγκέντρωσε βαθμολογία η οποία απέχει μόλις 180 μόρια από το απόλυτο «άριστα» είναι «θετικό» μυαλό. Ο συνομιλητής του αντιλαμβάνεται αμέσως ότι έχει να κάνει με έναν συνειδητοποιήμενο και με κατασταλαγμένες απόψεις δεκαοκτάχρονο. Για παράδειγμα, έχει κιόλας αποφασίσει ότι το μέλλον του θα το διεκδικήσει στην Ελλάδα: «Δεν θέλω να ζήσω αλλού. Ξέρω ότι τα πράγματα εδώ είναι δύσκολα, κατανοώ εκείνους που πήραν την απόφαση να φύγουν, αλλά θέλω να το παλέψω εδώ». Για να υπηρετήσει αυτή του την απόφαση έκανε «έρευνα» για τη σχολή που θα επέλεγε. «Μίλησα, ρώτησα, έψαξα και κατέληξα στη σχολή των Ναυπηγών», λέει στο Πρώτο Θέμα «Εχει καλές προοπτικές για απορρόφηση στην αγορά εργασίας και έχω αποφασίσει ότι δεν θα αφήσω τη χώρα μου παρά μόνο για μεταπτυχιακό».
Ο κ.«19.820 μόρια» παραδέχεται ότι πέρασε μια δύσκολη και απαιτητική χρονιά, στη διάρκεια της οποίας χρειάστηκε να κάνει θυσίες- για παράδειγμα σταμάτησε το γυμναστήριο. Μια τυπική μέρα για τα δύο αγόρια της οικογένειας Νικομάνη ξεκινούσε με το σχολείο- αποφοίτησαν από το Λύκειο Αναβρύτων. Το μεσημέρι ήταν κάτι σαν «κανόνας» να κάθονται όλοι μαζί γύρω από το οικογενειακό τραπέζι – «αφού ήταν η μόνη ώρα που μπορούσαμε να βρεθούμε και να μιλήσουμε όλοι μαζί», λέει ο Άγγελος. Ακολουθούσε διάβασμα, φροντιστήριο και ελάχιστος ελεύθερος χρόνος. Αυτό που δεν θυσίασε ο Άγγελος ήταν η εβδομαδιαία του έξοδος: άλλωστε ήταν και ζήτημα χαλάρωσης και αλλαγής παραστάσεων. Βέβαια, η επίλυση ασκήσεων είτε στα μαθηματικά, είτε στη φυσική για τον Άγγελο ήταν επίσης μια μορφή χαλάρωσης.
Τα δύο αδέλφια αν και δίδυμα δεν είχαν κοινό προσανατολισμό: «Λειτουργούμε μάλλον συμπληρωματικά» θα πει ο Άγγελος. Για τον ίδιο, η λέξη κλειδί και αυτό που συμβουλεύει υποψήφιους… ναυτιλομένους στο καράβι των Πανελλαδικών είναι «αυτοπειθαρχία». «Λέω ότι κανείς δεν πρέπει να τα παρατάει. Πρέπει να προσπαθείς έχοντας σταθερό ρυθμό και καθόλου κενά».
Η γνώμη του για το ελληνικό πανεπιστήμιο δεν είναι -ακόμη- ξεκάθαρη. «Υπάρχουν εξαιρετικά τμήματα, τα πτυχία τους είναι σπουδαία και με κύρος διεθνώς. Τα υπόλοιπα θα τα δω στην πορεία», λέει. Όσον αφορά τον ίδιο, αυτό που υπόσχεται πλέον στον εαυτό του είναι να είναι συνεπής φοιτητής.
ΚΟΡΙΝΑ ΔΙΓΑΛΑΚΗ
Η Κορίνα Διγαλάκη συγκέντρωσε 19.574 μόρια – Οι δίδυμοι Χρήστος και Θεόδωρος, συγκέντρωσαν 19.076 και 18.605 μόρια, αντίστοιχα, μπαίνοντας στο Πολυτεχνείο (ΑΠΘ) και συγκεκριμένα στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών
Βαλίτσες για Βοστόνη ετοιμάζει η Χανιώτισσα Κορίνα Διγαλάκη που συγκέντρωσε 19.574 μόρια και είναι η πρώτη σε βαθμολογία στον νομό.
Όπως λέει στο zarpanews.gr εμπιστεύεται τα ελληνικά Πολυτεχνεία και θεωρεί ότι ορισμένα είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Όμως από την στιγμή που έγινε δεκτή στο κορυφαίο τεχνολογικό ίδρυμα στον κόσμο, δεν χωρούν δεύτερες σκέψεις…
«Ήταν τ’ όνειρό μου να πάω στο ΜΙΤ» λέει και εξηγεί ότι θα φοιτήσει σε σχολή που οδηγεί σε διπλό πτυχίο σε μαθηματικά και επιστήμη υπολογιστών».
«Στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλά ιδρύματα που είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Απλώς ορισμένα ιδρύματα στο εξωτερικό είναι ξεχωριστά, τόσο και ως προς το επίπεδο των σπουδών που παρέχουν όσο και ως προς την ομάδα με την οποία θα βρίσκεσαι. Επίσης, θα υπάρχουν και καλύτερες προοπτικές για το μέλλον» απαντά αναφορικά με το τι είναι αυτό που κινητοποιεί όλο και περισσότερα παιδιά να σπουδάσουν στο εξωτερικό.
Για να γίνει δεκτή ανάμεσα σε εκατοντάδες χιλιάδες υποψηφίους από όλον τον κόσμο, η Κορίνα πέρασε από… χίλια κύματα: «Εκεί κοιτάνε πιο ολοκληρωμένα το προφίλ ενός ατόμου. Έδωσα κάποιες εξετάσεις στην Αθήνα όμως εκτός από αυτό έπρεπε να γράψω πολλές εκθέσεις για διάφορα πράγματα. Για τον εαυτό μου, τα ενδιαφέροντά μου, τι με απασχολεί, τι διακρίσεις έχω και άλλα».
Η αγάπη και το ταλέντο της για τις φυσικές επιστήμες της έχουν ήδη δώσει διακρίσεις στην Ολυμπιάδα των Μαθηματικών ενώ ήδη έχει εξασφαλίσει τη συμμετοχή της στην Ολυμπιάδα της Φυσικής που θα γίνει τον Ιούλιο στην Ινδονησία.
«Να ανοίξει το μυαλό μας»
Όσο για τη συμβουλή της ως προς τα παιδιά που θα ξεκινήσουν τώρα την γ’ λυκείου; «Να προσπαθούν να μην διαβάζουν μόνο αυτό που χρειάζεται για τις πανελλήνιες. Κάτι το οποίο τους ενδιαφέρει να το ψάχνουν λίγο περισσότερο. Στο διαδίκτυο υπάρχουν απεριόριστες πηγές ασκήσεων, προβλημάτων εφαρμογών των όσων μαθαίνουμε στην καθημερινότητα για να ανοίξει λίγο περισσότερο το μυαλό τους. Επειδή το σύστημα που εφαρμόζουμε τώρα που ξέρουμε ποια ακριβώς είναι η ύλη στο κάθε μάθημα και αν κάτι είναι έξω από την ύλη καταστρέφει την έννοια της μάθησης και κλείνει το μυαλό μας. Ακόμα και χρησιμοθηρικά όμως να το δούμε αν στις εξετάσεις μετά πέσει κάτι που είναι λίγο έξω από την ύλη, δεν θα μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
Τα δίδυμα αδέλφια που πέρασαν στο Πολυτεχνείο
Στην οικογένεια Ιωαννίδη, η χαρά είναι διπλή, καθώς τα δίδυμα αδέλφια, Χρήστος και Θεόδωρος, πέτυχαν τον στόχο που είχαν βάλει από την αρχή της τελευταίας σχολικής χρονιάς, να συνεχίσουν την κοινή πορεία και στο πανεπιστήμιο και να γίνουν συμφοιτητές.
Οι «συμμαθητές» Χρήστος και Θεόδωρος, συγκέντρωσαν 19.076 και 18.605 μόρια, αντίστοιχα, βαθμολογία που τους εξασφαλίζει την είσοδο στο Πολυτεχνείο (ΑΠΘ) και συγκεκριμένα στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.
«Από μικρός ενδιαφερόμουν για τα αυτοκίνητα, τα τελευταία χρόνια και για τους υπολογιστές. Ίσως αργότερα ακολουθήσω κάτι που θα συνδυάζει και τα δύο. Το ίδιο ενδιαφέρον έχει και ο αδελφός μου, άρα μάλλον θα είμαστε συμφοιτητές» δήλωσε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο Χρήστος.
Ο δίδυμος αδελφός του έμαθε τα νέα από το τηλέφωνο, καθώς βρίσκεται σε διακοπές, και χάρηκε δύο φορές -όπως πάντα στην κοινή τους πορεία.
Ο Χρήστος θυμάται ότι την τελευταία χρονιά, το διάβασμα ήταν πολύ απαιτητικό και αναγκάστηκαν να αφήσουν για λίγο στην άκρη κάποιες αθλητικές τους δραστηριότητες (ποδόσφαιρο) για να επικεντρωθούν στον στόχο τους. «Κάποιες περίοδοι μέσα στη χρονιά, όπως όταν είχαμε τα διαγωνίσματα, ήταν πολύ δύσκολες» είπε.
Πάντως, στο σπίτι, το διάβασμα και η προετοιμασία γινόταν ξεχωριστά, αλλά στο τέλος της προετοιμασίας, όταν ξεκίνησαν οι επαναλήψεις, ο Θόδωρος πρότεινε να γίνεται από κοινού, υποστηρίζοντας ότι «τέσσερα μάτια είναι πάντα καλύτερα από δύο». «Βοηθούσε στην προετοιμασία ότι είμαστε δίδυμοι, γιατί υπήρχε ένα κοινό σημείο αναφοράς και ο ένας πίεζε τον άλλο προς τα πάνω. Θα έλεγα ότι ήταν ένας υγιής ανταγωνισμός» είπε ο Χρήστος.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΒΛΑΧΟΥ
Η βαθμολογία της είναι από τις υψηλότερες σε ολόκληρη τη χώρα – Στόχος της η Ιατρική
Η βαθμολογία της είναι από τις υψηλότερες σε ολόκληρη τη χώρα για τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Με 19.667 μόρια η Ελευθερία Βλάχου, απόφοιτη, πλέον, του 1ου Γενικού Ενιαίου Λυκείου Κοζάνης, είδε χθες το όνομά της να…φιγουράρει σε όλα τα τοπικά ΜΜΕ, την ώρα που η ίδια βρίσκεται στις ΗΠΑ για το φετινό καλοκαίρι.
Βελβεντινή στην καταγωγή, η Ελευθερία ήδη έχει επιλέξει τη σχολή της προτίμησής της που δεν είναι άλλη από την Ιατρική και, αισιόδοξη και ιδιαίτερα χαρούμενη, πλέον, μίλησε στο Kozanimedia για την…επόμενη ημέρα της μεγάλης αυτής επιτυχίας:
«Η αλήθεια είναι πως δεν περίμενα τόσο υψηλή βαθμολογία. Μου χάρισε ανέλπιστη χαρά και κυρίως ανακούφιση γιατί η προσπάθεια μου είχε ανταμειφθεί. Η αλήθεια είναι ότι όλοι οι εξεταζόμενοι έχουν πάνω κάτω σχηματίσει μία εικόνα για την επίδοση τους πριν βγουν τα αποτελέσματα. Επειδή, όμως, εμπλέκεται το υποκειμενικό στοιχείο του ανθρώπινου παράγοντα, κανείς δεν μπορεί να είναι απόλυτα σίγουρος. Ήλπιζα να έχω γράψει τόσο όσο άξιζε η προσπάθεια μου. Γενικότερα, στις εξετάσεις δε χωρούν συναισθηματισμοί ενώ τα λόγια των τρίτων περιττεύουν. Χρειάζεται αυτογνωσία και ορθολογιστική θεώρηση των πραγμάτων, ψυχραιμία και πίστη στην προσπάθεια. Όποιος καταβάλλει προσπάθεια δεν έχει λόγο να αγχώνεται. Το άγχος λειτουργεί ανασταλτικά και μπορεί να ακυρώσει την όποια καλή προετοιμασία».
»Οι βόλτες είναι αναγκαίες, η πνευματική ανάταση, ακόμη κι αν διαρκεί ελάχιστα, τροφοδοτεί το διάβασμα με θετικότητα. Η επιτυχία στηρίζεται σε μία μακροχρόνια προσπάθεια, ενώ αναμφίβολα απαιτείται συνέπεια και μεθοδικότητα στο διάβασμα. Το σπουδαιότερο όμως είναι η καθημερινή στοχοθεσία. Η πεποίθηση πως κάθε μέρα οφείλει να είναι εποικοδομητική, γιατί καταξιώνει και νοηματοδοτεί το συνολικό εγχείρημα. Μπορεί η χρονιά να ήταν δύσκολη, γεμάτη στερήσεις και ψυχολογικές διακυμάνσεις, αλλά ταυτόχρονα αποδεικνύεται πλέον διαφωτιστική».
»Δοκιμάζεις τα όρια σου, αξιολογείς τους ανθρώπους που στέκονται πλάι σου. Η συναισθηματική στήριξη από τα άτομα που σε περιβάλλουν είναι καθοριστική. Μεστώνεις σαν προσωπικότητα, είσαι πιο υπεύθυνος. Επιπλέον μαθαίνεις να εκφέρεις δική σου άποψη, να συνδιαλέγεσαι με τον εαυτό σου. Το μάθημα της έκθεσης συμβάλλει μοναδικά σε αυτό. Ίσως γι’αυτό το λόγο το ξεχώρισα από τα υπόλοιπα τρία μαθήματα στα οποία εξετάστηκα. Για την ώρα βρίσκομαι στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, όπου θα περάσω το καλοκαίρι μου μέχρι να επιστρέψω στην Ελλάδα για την εγγραφή μου σε κάποια, όπως ευελπιστώ, από τις ιατρικές σχολές».
ΑΛΕΞΙΑ ΚΟΥΜΠΕΤΣΟΥ
Το κορίτσι που έκανε σκόνη τη δυσκολία στα μαθηματικά
Για τους περισσότερους φετινούς υποψήφιους τα μαθηματικά αποδείχθηκαν πολύ δύσκολα και απαιτητικά. Όχι όμως για την Αλεξία Κουμπέτσου, η οποία βαθμολογήθηκε με 98/100 από τον ένα βαθμολογητή και με 99/10 από τον δεύτερο: Μισή ανάσα από το απόλυτο «άριστα», δηλαδή. Άγγιξε το «άριστα» με 19,7 και στη Φυσική, «μια βλακεία», όπως λέει είχε ως αποτέλεσμα να γράψει 18,7 στη Χημεία, ενώ στην έκθεση βαθμολογήθηκε με 17,7! Με συνολικό σκορ 19.100 μορίων μπαίνει στη σχολή των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πολυτεχνείου. Όπως λέει επέλεξε τη συγκεκριμένη σχολή γιατί της αφήνει ανοιχτές πολλές επιλογές για μετά.
Η Αλεξία παραδέχεται ότι πιέστηκε πολύ στα χρόνια του Γυμνασίου και στην αρχή του Λυκείου, στη συνέχεια όμως απέκτησε εμπιστοσύνη στον εαυτό της και η τελευταία τάξη του Λυκείου κύλησε πιο ομαλά, γιατί πλέον «το ήλεγχε». Στην ερώτηση αν την προβληματίζει η κρίση, το ενδεχόμενο να πάρει ένα πτυχίο και να μην καταφέρει να βρει δουλειά, η Αλεξία απαντά με συνείδηση: «Ενα βήμα τη φορά. Είναι νωρίς για να το σκέφτομαι. Τώρα μπροστά μου έχω πέντε χρόνια στο Πολυτεχνείο».
ΕΛΙΣΙΑ ΒΟΣΚΟΥ
Με δύο εικοσάρια και 19.123 μόρια στη Φιλολογία Αθήνας
Η Ελίσια Βοσκού είναι πολύ χαρούμενη σήμερα όχι μόνο γιατί είδε ένα γενικό σύνολο μορίων στο δυσθεώρητο 19.123, αλλά γιατί μπορεί να φοιτήσει στο τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Αθηνών, κατά πάσα πιθανότητα ως πρώτη επιτυχούσα! Δεν είναι λίγοι εκείνοι που τη ρωτούν, γιατί με τόσο υψηλή βαθμολογία δεν επιλέγει τη Νομική, που είναι «ψηλότερα» στις βάσεις: «Γιατί εγώ αυτό θέλω να κάνω. Πάντα σκεφτόμουν και ονειρευόμουν τον εαυτό μου να είμαι σε ένα σχολείο και να προσπαθώ να κάνω κάτι καλό με τα παιδιά. Αυτό θέλω να κάνω».
Το κορίτσι που μπορεί πλέον να ακολουθήσει το όνειρό του, αν και ξέρει ότι τα πράγματα δεν είναι ρόδινα, δούλευε πολύ συνειδητά ως μαθήτρια για να επιτύχει αυτό το αποτέλεσμα. Οι κόποι της επιβραβεύθηκαν με δύο εικοσάρια στην Ιστορία και τα Λατινικά, με 19,1 στα Αρχαία και με 17 στην έκθεση. «Η χρονιά ήταν δύσκολη», λέει. «Η ύλη ήταν πολλή και όσο κι αν πεις δεν αγχώθηκα, αυτό δεν είναι αλήθεια. Άλλωστε, όταν βλέπεις ότι στο σχολείο, στο φροντιστήριο οι άνθρωποι πιστεύουν σε σένα, σε αγαπάνε, τότε προσπαθείς και για κείνους, για να μην τους απογοητεύσεις».