Είναι το μόνο σχολείο που επιτρέπει την χρήση κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές κατά την ώρα της διδασκαλίας και ίσως το πρώτο που κάνει τις «εξετάσεις» του μέσα σε ψυχαγωγικό πάρκο. Οι μαθητές του γίνονται για λίγο μετεωρολόγοι, αστρονόμοι, αθλητές, μηχανικοί αεροσκαφών, ντεντέκτιβ, φιλόσοφοι και λίγο αστροναύτες, ενώ εκτελούν μετρήσεις, πειράματα, συμμετέχουν σε προσομοιώσεις και συνομιλούν με ερευνητές για να λύσουν τις απορίες τους για τα φαινόμενα που τους περιβάλλουν.
Πρόκειται για το Θερινό Σχολείο Φυσικής που διοργανώνει για δεύτερη χρονιά φέτος η Ένωση Ελλήνων Φυσικών – ΕΕΦ (26-30 Ιουνίου) σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς καθηγητές, σχολικούς συμβούλους, ερευνητές και φορείς (Νόησις, Μετεωρολογικό Κέντρο Μακεδονίας, Όμιλος Φίλων Αστρονομίας). Την πρωτοβουλία της ΕΕΦ υποστηρίζουν πέντε ιδιωτικά σχολεία, προσφέροντας τους χώρους τους (Αμερικανική Γεωργική Σχολή, Αριστοτέλειο Κολλέγιο, Ελληνικό Κολλέγιο, Καλαμαρί, Μαντουλίδης).
Το σχολείο Φυσικής παρακολουθούν 100 μαθητές γυμνασίου και λυκείου από τη Βόρεια Ελλάδα. Μέσα από πειράματα, εργαστήρια και παιχνίδι, οι μαθητές μαθαίνουν βιωματικά τις έννοιες της Φυσικής και ερμηνεύουν φαινόμενα της καθημερινότητας στον κόσμο. Μεταξύ των μαθητών και 15 παιδιά με υποτροφία που διακρίθηκαν σε διαγωνισμούς της ΕΕΦ.
«Πρόκειται για ένα σχολείο που διαφοροποιείται από το συνηθισμένο σχολικό περιβάλλον και τη γνωστή διδακτική νοοτροπία. Διεξάγεται σε δέκα διαφορετικά μαθησιακά περιβάλλοντα και όχι σε μία αίθουσα διδασκαλίας, υπάρχουν περίπου εφτά εργαστήρια παιχνίδια και δίνονται 15 διαλέξεις από επιστήμονες και ερευνητές σε τομείς σχετικούς με την Φυσική. Είναι η πρόταση που κάνει η ΕΕΦ για τον τρόπο που θέλουμε να διδάσκεται η Φυσική στα σχολεία και ταυτόχρονα μία προσπάθεια αναβάθμισης του μαθήματος» δήλωσε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο εκπρόσωπος της ΕΕΦ, υπεύθυνος για τις δράσεις της, καθηγητής Φυσικής Κώστας Βουρλιάς. Ο ίδιος κατέστησε σαφές ότι ο συγκεκριμένος τρόπος διδασκαλίας της Φυσικής μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε σχολείο (δημόσιο ή μη), χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, ακόμη και εάν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες εγκαταστάσεις (π.χ.εργαστηριακές).
Κατά την τρέχουσα εβδομάδα, οι μαθητές, μεταξύ άλλων θα υποβληθούν σε ασκήσεις και σπορ για να κατανοήσουν βιωματικά και μέσα από το σώμα τους φαινόμενα της φυσικής, όπως η ταχύτητα, η επιτάχυνση, η ορμή. Θα χρησιμοποιήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα και μέσα από συγκεκριμένες εφαρμογές θα κάνουν πειράματα φυσικής, θα μάθουν ποιες νέες επιστήμες πηγάζουν από τη Φυσική, θα κάνουν προσομοιώσεις μέσω Η/Υ, θα συναντήσουν τον γιατρό Βαγγέλη Καϊμακάμη, προκειμένου να τους μεταφέρει τις εμπειρίες του από την εκπαίδευσή του ως αστροναύτη στην Ανταρκτική, ενώ θα εξιχνιάσουν ένα έγκλημα, χρησιμοποιώντας χρώματα και αστυνομικά εργαλεία.
Ακόμη θα παρασκευάσουν τυρί, θα κάνουν προγνώσεις καιρού με χάρτες του Μετεωρολογικού Κέντρου Μακεδονίας, θα μάθουν πώς πετούν τα αεροπλάνα, τι είναι το Νόμπελ φυσικής του 2017, τι σχέση έχουν το φως και η νανοτεχνολογία, θα εισαχθούν στην ρομποτική και τα βαρυτικά κύματα και θα ταξιδέψουν στα αστέρια, με ξεναγούς τον Όμιλο Φίλων Αστρονομίας και το Νόησις.