ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – Με το υπόμνημα αυτό διαμαρτυρόμαστε για την εκ νέου μείωση των ωρών διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας μετά από την αφαίρεση του μαθήματος ειδικότητας από σχεδόν όλες τις ειδικότητες της Γ΄τάξης ημερησίων και Δ΄τάξης εσπερινών ΕΠΑΛ.
Η μείωση αυτή έγινε αιφνιδιαστικά και μας βρίσκει όλους, μαθητές και καθηγητές των Επαγγελματικών Λυκείων προ εκπλήξεως καθώς καλούμαστε για άλλη μια φορά να λειτουργήσουμε με νέα ωρολόγια προγράμματα σπουδών.
Διαφωνούμε κάθετα με την άποψη του Υπουργείου ότι σε τομείς όπως η Πληροφορική και η Οικονομία δεν χρειάζεται να διδάσκονται πλέον Αγγλικά ειδικότητας. Θεωρούμε πως η μείωση αυτή θα αποβεί σε βάρος των μαθητών, καθώς τα Αγγλικά είναι εξεταζόμενο ειδικό μάθημα στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Η παραπάνω μείωση έρχεται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ και την προσπάθεια προώθησης της τεχνικής εκπαίδευσης.
Ως εκ τούτου ζητούμε την επαναφορά των παραπάνω ωρών διδασκαλίας καθώς και την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Αγγλικής στους τομείς της Β΄τάξης των ημερησίων ΕΠΑΛ όπου το μάθημα είναι μονόωρο.
Επιπλέον, ζητούμε την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας σε όλα τα Δημοτικά, Γυμνάσια και ΓΕΛ της χώρας για τη στήριξη του ΚΠΓ, που εξαγγέλθηκε ότι θα εισαχθεί στη Δημόσια Εκπαίδευση.
Εκτός από τη μείωση των ωρών διδασκαλίας εμπόδιο στη δουλειά μας αποτελεί και η έλλειψη του απαραίτητου υλικού στο Δημόσιο Σχολείο. Ζητούμε, λοιπόν, να σταλεί το υλικό που έχει σχεδιαστεί για την Α΄και Β΄Δημοτικού σε όλα τα σχολεία. Ζητούμε επίσης να σχεδιαστεί υλικό κατάλληλο για τις ανάγκες και τους εκπαιδευτικούς στόχους του Λυκείου.
Αισθανόμαστε ότι θα πρέπει να προβείτε στις παραπάνω ενέργειες αν θέλετε πράγματι να στηρίξετε την ουσιαστική εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας στο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο. Υπενθυμίζουμε στους Συμβούλους του Υπουργείου για την ξενόγλωσση εκπαίδευση ότι δεν αρκεί να εισαχθούν οι εξετάσεις του ΚΠΓ στο Δημόσιο Σχολείο χωρίς την ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών. Χρειάζεται σωστό εκπαιδευτικό υλικό, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά ξενόγλωσσο τμήμα και αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Αγγλικής.