Aναφορικά με τις καταργήσεις και συγχωνεύεσεις Ελληνικών Σχολείων στο Μόναχο, o αν. Τομεάρχης Παιδείας,Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν.Λάρισας, κ.Χρήστος Κέλλας, κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα Γαβρόγλου, ενώ προέβη και στην ακόλουθη δήλωση:
«Ο Βίκτωρ Ουγκό είχε γράψει πως “εκεί που ανοίγει ένα σχολείο κλείνει μια φυλακή”.
Με την Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όμως, τα γεγονότα αποδεικνύουν πως στη χώρα μας συμβαίνει το παράλογο. Ενώ κλείνουν σχολεία για τα ελληνόπουλα της διασποράς του Μονάχου, την ίδια ώρα “ανοίγουν” με χαριστικούς νόμους τις φυλακές.
Είναι προφανές πως η επιλογή της Κυβέρνησης να καταργήσει αυτοτελείς και ολοκληρωμένες σχολικές μονάδες, αποτελεί ένδειξη έλλειψης σεβασμού απέναντι στον Ελληνισμό της διασποράς του Μονάχου. Μαρτυρά ταυτόχρονα, τις προθέσεις της Κυβέρνησης να απαξιώσει την εθνοπολιτισμική ταυτότητα των απόδημων Ελλήνων διαμέσου της διαφαινόμενης υπονόμευσης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης».
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
Αναστάτωση, οργή και απόγνωση έχουν προκαλέσει στον απόδημο ελληνισμό του Μονάχου οι αποφάσεις που έλαβε ο Συντονιστής Εκπαίδευσης Μονάχου για τη λειτουργία και μεταστέγαση των αυτόνομων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης, ερήμην των Σχολικών τους Επιτροπών και των Συλλόγων Γονέων.
Όπως καταγγέλει η Σχολική Επιτροπή του 1ου Γυμνασίου Μονάχου σε επιστολή της στους αρμόδιους φορείς, ο Συντονιστής Εκπαίδευσης, χωρίς συνεννόηση και εκτός πλαισίου διαλόγου με τα νομίμως εκλεγμένα θεσμικά όργανα εκπροσώπησης των Συλλόγων Γονέων και των Παροικιακών Οργανώσεων του Μονάχου, αποφάσισε αυθαίρετα την κατάργηση και συγχώνευση αυτόνομων σχολικών μονάδων, υπηρετώντας με συνέπεια την ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική υποβάθμισης της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, αποφάσισε την κατάργηση του 4ου Δημοτικού Σχολείου «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ», μεταγράφοντας και μεταστεγάζοντας τους μαθητές της ανωτέρω σχολικής μονάδας στο 5ο Δημοτικό Σχολείο «ΣΩΚΡΑΤΗΣ» και τη συγχώνευση/ συστέγαση του 2ου Γυμνασίου με το 1ο Γυμνάσιο Μονάχου στο διδακτήριο που συστεγάζεται το 1ο Γυμνάσιο με το υπό κατάργηση 4ο Δημοτικό Σχολείο.
Το εν λόγω δημοτικό σχολείο βρίσκεται στο ΒΔ Μόναχο, περιοχή όπου κατοικούν οι περισσότεροι Έλληνες της πόλης και προφανώς εξυπηρετεί αυξημένες μαθητικές ανάγκες σε σύγκριση με το δημοτικό σχολείο όπου θα υποχρεωθούν να μετακινούνται σε εκ διαμέτρου αντίθετη περιοχή της πόλης, στο ΝΑ Μόναχο.
Εξάλλου, η ορθή παιδαγωγικά, οργανωτικά και διοικητικά επιλογή, όχι μόνον για γεωγραφικούς λόγους, θα ήταν η διαφύλαξη και δημιουργία αυτοτελών και ολοκληρωμένων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως προκρίνει και η Σχολική Επιτροπή του 1ου Γυμνασίου Μονάχου, δηλαδή η συστέγαση δημοτικού σχολείου και γυμνασίου σε ένα διδακτήριο.
Η αναιτιολόγητη και παιδαγωγικά αστήρικτη απόφαση του Συντονιστή Εκπαίδευσης που πάρθηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη κρίσιμες διαστάσεις του ζητήματος, όπως τα επιπρόσθετα προβλήματα στη μετακίνηση και την ταλαιπωρία των μαθητών, την επιβάρυνση των γονέων καθώς και η αντιπαιδαγωγική επιλογή της κατάργησης αυτοτελών και ολοκληρωμένων σχολικών μονάδων, αφενός μεν αποτελεί ένδειξη έλλειψης σεβασμού απέναντι στον ιστορικής και συγχρονικής σημασίας ελληνισμό της διασποράς του Μονάχου, αφετέρου δε μαρτυρά τις προθέσεις της κυβέρνησης να απαξιώσει την εθνοπολιτισμική ταυτότητα των απόδημων Ελλήνων διαμέσου της διαφαινόμενης υπονόμευσης της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στη συνείδηση της ελληνικής ομογένειας.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ανάκλησης της συγκεκριμένης προβληματικής απόφασης, έτσι ώστε, με αίσθημα ευθύνης για τη διατήρηση της εθνοπολιτισμικής ταυτότητας των Ελλήνων μαθητών της διασποράς, να τεθεί εκ νέου σε συζήτηση η εξεύρεση παιδαγωγικά και διοικητικά αποδεκτής συνθετικής λύσης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στην κοινότητα του Μονάχου, που θα προστατεύει τα συμφέροντα των ομογενών μας μαθητών και των γονέων τους;