Καθορισμός κλάδων και ειδικοτήτων, ωραρίου διδασκαλίας κατά κλάδο, εκπαιδευτικών υποχρεώσεων και διαδικασίας πρόσληψης εκπαιδευτικών στις Μαθητείας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού ()

Καθορίζονται οι κλάδοι και οι , το ωράριο διδασκαλίας κατά κλάδο, τα εκπαιδευτικά καθήκοντα, οι εκπαιδευτικές υποχρεώσεις και η διαδικασία πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών με πλήρες ωράριο διδασκαλίας στις ΕΠΑ.Σ/Π.ΕΠΑΣ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. ως ακολούθως:

1. Κλάδοι, ειδικότητες και αριθμός προσωρινών αναπληρωτών στις .:

Ως προσωρινοί αναπληρωτές με πλήρες ωράριο διδασκαλίας, είναι δυνατόν να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί των κάτωθι ειδικοτήτων και κλάδων ΠΕ (Πανεπιστημιακής- Τεχνολογικής Εκπαίδευσης), ΤΕ (τεχνικής εκπαίδευσης) και ΔΕ (Εμπειροτεχνιτών):

ΠΕ09-ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ

ΠΕ12.04-ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ

ΠΕ12.05-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ

ΠΕ12.06-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

ΠΕ12.07-ΝΑΥΠΗΓΟΙ

ΠΕ12.08-ΧΗΜΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

ΠΕ14-ΙΑΤΡΟΙ

ΠΕ14.03-ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ

ΠΕ14.04-ΓΕΩΠΟΝΟΙ

ΠΕ14.04-ΓΕΩΠΟΝΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΠΕ14.04-ΓΕΩΠΟΝΟΙ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

ΠΕ14.06-ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΠΕ17.02-ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ ΑΣΕΤΕΜ

ΠΕ17.03-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΑΣΕΤΕΜ

ΠΕ17.04-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΑΣΕΤΕΜ

ΠΕ17.06-ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ

ΠΕ17.06.01-ΝΑΥΠΗΓΟΙ

ΠΕ17.07-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ

ΠΕ17.08-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΤΕΙ – ΚΑΤΕΕ

ΠΕ17.12-ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ

ΠΕ18.01-ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΠΕ18.02-ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΠΕ18.03-ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ

ΠΕ18.04-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ

ΠΕ18.06-ΚΟΠΤΙΚΗΣ-ΡΑΠΤΙΚΗΣ

ΠΕ18.06-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ

ΠΕ18.10-ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΠΕ18.12-ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

ΠΕ18.18-ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΕΙ

ΠΕ18.20-ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΠΕ18.26-ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ

ΠΕ18.33-ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ

ΠΕ18.34-ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΙΑΣ

ΠΕ18.35-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ

ΠΕ18.35-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΠΕ18.36-ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ-ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ-ΟΙΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΠΕ18.44-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΞΥΛΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΟΥ

ΠΕ19-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕΙ

ΠΕ20-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΙ

ΠΕ60-ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ

ΠΕ61-ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΕ01.02-ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ

ΤΕ01.03-ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

ΤΕ01.04-ΨΥΚΤΙΚΟΙ

ΤΕ01.06-ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ

ΤΕ01.07-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ

ΤΕ01.13-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΩΝ

ΤΕ01.13-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΤΕ01.14-ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΤΕ01.19-ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ

ΤΕ01.20-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ

ΤΕ01.2 5-ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ

ΤΕ01.40 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

ΤΕ01.42-ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ

ΤΕ01.43-ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ – ΕΠΙΠΛΠΟΙΟΙ

ΤΕ01.46-ΑΡΤΟΠΟΙΟΙ – ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΣ

ΤΕ01.48-ΘΕΡΜΟΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ Ή ΣΥΝΤΗΡΗΤΕΣ ΚΕΝΤΡΙ-

ΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

ΤΕ01.49-ΜΑΓΕΙΡΟΙ

ΔΕ01.29-ΑΡΤΟΠΟΙΟΙ – ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΣ

ΔΕ01.31-ΜΑΓΕΙΡΩΝ

Ο αριθμός των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται κάθε έτος καθορίζεται με απόφαση Διοικητή/τριας ΟΑΕΔ σύμφωνα με τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε συνδυασμό με τις διατεθειμένες πιστώσεις.

2. Το ωράριο διδασκαλίας των προσωρινών αναπληρωτών κατά κλάδο ορίζεται ως εξής:

α. ΠΕ όλων των ειδικοτήτων: 23 ώρες εβδομαδιαίως

β. ΤΕ όλων των ειδικοτήτων: 24 ώρες εβδομαδιαίως

γ. ΔΕ όλων των ειδικοτήτων: 30 ώρες εβδομαδιαίως

Το ωράριο διαμορφώνεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με το πλήρες ωράριο εργασίας, του Υπουργείου

Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

3. Προτεραιότητα προσλήψεων

α. Πρόσληψη σε βασικές ειδικότητες σε όσες από τις ΕΠΑΣ/Π.ΕΠΑΣ δεν υφίσταται καθόλου μόνιμο προσωπικό ή υπηρετούν 1-5 μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

β. Πρόσληψη σε ειδικότητες που δεν υφίστανται στο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό ή υφίστανται ελάχιστοι σε σχέση με τις αυξημένες ανάγκες της ειδικότητας.

γ. Οι εναπομείνασες θέσεις δύνανται να καλυφθούν με πρόσληψη ενός τουλάχιστον εκπαιδευτικού, στις ειδικότητες εκείνες που δεν υπηρετεί μόνιμος εκπαιδευτικός στην εκπαιδευτική μονάδα.

δ. Ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός δύναται να συμπληρώσει το πλήρες διδακτικό του ωράριο έως και σε δύο (2) Εκπαιδευτικές Μονάδες του Οργανισμού, της Περιφέρειας Αττικής ή σε δύο (2) Εκπαιδευτικές Μονάδες της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας για την υπόλοιπη Ελλάδα.

4. Εκπαιδευτικές αρμοδιότητες, υποχρεώσεις και καθήκοντα των αναπληρωτών με πλήρες διδακτικό ωράριο

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί:

α. Διδάσκουν στους μαθητές/τριες τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών. Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές/τριες σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής.

β. Προγραμματίζουν τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων τους και συμμετέχουν στον γενικότερο προγραμματισμό δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας.

γ. Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημα τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες των μαθητών/τριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

δ. Συνεργάζονται με τους μαθητές/τριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’αυτούς, κυρίως με το παράδειγμα τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

ε. Συμμετέχουν υποχρεωτικά στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στις παιδαγωγικές συναντήσεις και εκφράζουν ελεύθερα τις παιδαγωγικές απόψεις τους.

στ. Ενημερώνονται από τον Διευθυντή/ντρια του σχολείου και τηρούν τους νόμους, τα διατάγματα, τις αποφάσεις, τις οδηγίες, τις εγκυκλίους. Αναλαμβάνουν εξωδιδακτικές εργασίες του σχολείου, συμβάλλοντας έτσι έμπρακτα στη συλλογική λειτουργία του.

ζ. Προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα πριν από την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων τους, εφαρμόζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και δεν παραβιάζουν την ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

η. Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας, στα πλαίσια της συνεργασίας τους με το Διευθυντή/ντρια και το υπόλοιπο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας, αλλά και για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριών.

θ. Παραμένουν στο σχολείο κατά τις εργάσιμες ημέρες πέρα από το ωράριο διδασκαλίας τους, για να προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες από κάθε εκπαιδευτικό καθορίζονται στα πλαίσια των αναθέσεων του Διευθυντή/ντριας του σχολείου.

ι. Αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερευόντων, έχουν την ευθύνη της επιτήρησης και της προστασίας των μαθητών/τριών και ελέγχουν την καθαριότητα των σχολικών χώρων και ό,τι άλλο σχετίζεται με την υγιεινή και την ασφάλειά τους.

ια. Μεριμνούν σε συνεργασία με το Διευθυντή/ντρια ήτον Υποδιευθυντή/ντρια της ΕΠΑ.Σ./ Π.ΕΠΑΣ Μαθητείας, τους υπεύθυνους των Γραφείων Διασύνδεσης και τους υπεύθυνους της πρακτικής άσκησης για την τοποθέτηση των μαθητών σε χώρους εργασίας για την πρακτική τους άσκηση και την παρακολούθηση της εφαρμογής του προγράμματος Μαθητείας.

ιβ. Μετέχουν στις επιτροπές που συγκροτούνται από τους Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων και γενικότερα από τη Διοίκηση του ΟΑΕΔ.

ιγ. Καταγράφουν στα σχετικά βιβλία μετά τη λήξη της διδακτικής ώρας τη διδασκόμενη ύλη, ελέγχουν τις απουσίες των μαθητών και υπογράφουν το ημερήσιο δελτίο απουσιών.

ιδ. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης απουσίας τους από το σχολείο ενημερώνουν έγκαιρα τον Διευθυντή/ντρια του σχολείου για την αναπροσαρμογή του προγράμματος.

ιε. Αντικαθιστούν εκπαιδευτικό ο οποίος απουσιάζει και ανάλογα με την περίπτωση ή καλύπτουν το κενό ή απασχολούν τους μαθητές, σύμφωνα με τις υποδείξεις του Διευθυντή/ντριας.

ιστ. Αξιοποιούν τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας και τις νέες τεχνολογίες. Προς το σκοπό αυτό οφείλουν να αναζητούν, σε συνεργασία με τον Διευθυντή/ντρια του σχολείου, τρόπους εξοικείωσης με τη χρήση τους.

ιζ. Αναλαμβάνουν καθήκοντα που προβλέπονται για το εκπαιδευτικό προσωπικό σύμφωνα με τον «Κανονισμό Λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ/Π.ΕΠΑΣ) του ΟΑΕΔ του ν. 3475/2006» (ΚΥΑ40087/06-12-2007, ΦΕΚ 2376/Β/14-12-2007).

5. Διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών με πλήρες ωράριο διδασκαλίας Με βάση την ισχύουσα κάθε φορά υπουργική απόφαση για τον καθορισμό κριτηρίων και επιλογής του με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικού προσωπικού των Σχολών ΕΠΑ.Σ/Π.ΕΠΑΣ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., εκδίδεται ανά έτος σχετική προκήρυξη ειδικοτήτων.

Οι Πρωτοβάθμιες Επιτροπές αξιολόγησης των υποψήφιων αναπληρωτών-ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, οι οποίες συγκροτούνται σύμφωνα με την οικεία Υπουργική Απόφαση, μετά την ολοκλήρωση του έργου τους, εκδίδουν προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες ανά κλάδο και ειδικότητα. Στους πίνακες αυτούς κατατάσσονται κατά απόλυτη σειρά μοριοδότησης οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση στη συγκεκριμένη προκήρυξη. Στη συνέχεια, οι Δευτεροβάθμιες Επιτροπές εξετάζουν τυχόν ενστάσεις επί των αποτελεσμάτων των πρωτοβάθμιων επιτροπών και εκδίδουν τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες, ανά κλάδο και ειδικότητα.

α. Οι εκπαιδευτικές μονάδες, αφού ολοκληρώσουν τις εγγραφές των μαθητών και τη δημιουργία τμημάτων διαφόρων ειδικοτήτων και αφού υπολογίσουν τα εκπαιδευτικά κενά για την ομαλή υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, ενημερώνουν σχετικά τη Διεύθυνση Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και υποβάλλουν τεκμηριωμένη πρόταση για την κάλυψή τους.

β. Η Δ/νση Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, λαμβάνοντας υπόψη τα κενά σε εκπαιδευτικούς, εισηγείται στον Διοικητή/τρια του Οργανισμού τον καθορισμό του αριθμού των αναπληρωτών ανά κλάδο και ειδικότητα για κάθε εκπαιδευτική μονάδα.

γ. Ο Διοικητής/τρια του εκδίδει απόφαση για τον καθορισμό του αριθμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ανά κλάδο και ειδικότητα για κάθε εκπαιδευτική μονάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4β του άρθρου 67 του ν. 3518/2006.

δ. Η Διεύθυνση Αρχικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μετά την έκδοση της ανωτέρω Απόφασης του Διοικητή/τριας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση κάθε εκπαιδευτικής μονάδας, καλεί τον πρώτο σε μόρια άνεργο του σχετικού πίνακα, από τον κλάδο και την ειδικότητα που έχει οριστεί στην απόφαση Διοικητή/τριας, να προσέλθει στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική μονάδα, για να υπογράψει τη σχετική σύμβαση εργασίας.

ε. Η πρόσκληση για την ανάληψη του έργου πραγματοποιείται με τρόπο, ώστε να αποδεικνύεται η ειδοποίηση προς τον ενδιαφερόμενο (e-mail, sms, συστημένη επιστολή, αυτοπρόσωπη επίδοση από την εκπαιδευτική μονάδα).

στ. Ο εκπαιδευτικός που καλείται για την ανάληψη έργου αναπληρωτή υποχρεούται να προσέλθει για την ανάληψη υπηρεσίας εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) εργασίμων ημερών. Αν ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός αρνηθεί την πρόσληψη, καλείται από τον ίδιο πίνακα του ίδιου κλάδου και ειδικότητας στην ίδια εκπαιδευτική μονάδα ο δεύτερος σε μόρια για πρόσληψη. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται όσες φορές χρειαστεί σε περίπτωση περαιτέρω αρνήσεων πρόσληψης στην ίδια εκπαιδευτική μονάδα. Εάν η θέση δεν καλυφθεί για την ΕΠΑΣ/Π.ΕΠΑΣ μπορεί να μεταφερθεί με απόφαση Διοικητή/τριας σε άλλη .