Συχνά οι γονείς με ρωτούν σχετικά με τις αθλητικές δραστηριότητες και αν είναι καλές για παιδιά τους. Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν πολλά κυρίως από την ενασχόλησή τους με ομαδικά αθλήματα. Έτσι λοιπόν παροτρύνω τους γονείς να προτρέπουν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό, αρκεί και τα παιδιά να το θέλουν και να είναι ένας τρόπος εκτόνωσης και διασκέδασης μέσα στην εβδομάδα. Επίσης καλό θα είναι να μην απαιτείται πολύς χρόνος άθλησης ώστε το παιδί να προλαβαίνει να ολοκληρώνει τις σχολικές του υποχρεώσεις.
Το πρώτο πράγμα που μαθαίνει ένα παιδί μέσα στον ομαδικό αθλητισμό είναι φυσικά το ομαδικό πνεύμα! Μαθαίνει να συνεργάζεται, να μοιράζεται, να παίρνει την ευθύνη για τις πράξεις του.

Παράλληλα διδάσκεται τον σεβασμό προς τους συμπαίκτες αλλά και προς τους κανόνες. Τα παιδιά μαθαίνουν να ακολουθούν κάποιους κανόνες και ότι για να πετύχει μια ομάδα πρέπει να υπάρχει σεβασμός και εμπιστοσύνη ανάμεσα στα μέλη της.

Το παιδί ευρισκόμενο σε μια ομάδα, αρχίζει σιγά σιγά να ανακαλύπτει και τον εαυτό του, να καταλαβαίνει τα προτερήματα αλλά και τα ελαττώματά του. Έτσι μαθαίνει να προβάλλει και να χρησιμοποιεί τα προτερήματα του και αποκτά περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό του.

Πολύ σημαντικό είναι επίσης ότι τα παιδιά ίσως για πρώτη φορά κατανοούν την αξία και τη σπουδαιότητα της προσπάθειας. Μαθαίνουν ότι χρειάζεται επιμονή και υπ0ομονή και ότι δεν εγκαταλείπουν τον αγώνα ακόμα και μετά από ένα κακό αποτέλεσμα. Τα παιδιά μαθαίνουν να διαχειρίζονται τις νίκες αλλά και τις ήττες.

Τα ομαδικά αθλήματα επίσης βοηθούν παιδιά που έχουν δυσκολίες με τον προσανατολισμό στο χώρο και στο χρόνο. Βοηθούν παιδιά εσωστρεφή ή ντροπαλά να ανοιχτούν και να κάνουν φίλους.

Το κλειδί για να έχει όντως τόσο καλή επίδραση η ενασχόληση με τα αθλήματα, είναι να γίνεται αποκλειστικά για διασκέδαση για το παιδί, χωρίς πίεση και χωρίς να περιμένουμε να πάρει μετάλλιο! Περνάμε στο παιδί το μήνυμα ότι ο αθλητισμός είναι η χαρά της συμμετοχής και της προσπάθειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025