Παραµονές της αλλαγής του εξεταστικού συστήµατος για την εισαγωγή στα ακαδηµαϊκά ιδρύµατα, το «οικοδόµηµα» στο οποίο είχε στηριχθεί από δεκαετίες η λειτουργία των ΑΕΙ και των ΤΕΙ φαίνεται ότι φτάνει στο τέλος της αξιοπιστίας του, ενώ το φετινό εξεταστικό καλοκαίρι προµηνύεται επεισοδιακό.

Η νοµική υπηρεσία του εργάζεται πυρετωδώς αναζητώντας λύσεις στα ερωτήµατα που έχουν προκαλέσει οι αλλεπάλληλες αλλαγές στη «διάθεση» του υπουργού Παιδείας, µε τις συνεχείς και διαφορετικές αποφάσεις των προηγούµενων ηµερών για τις του Ιουνίου.

Ετσι, ο µεγαλύτερος αριθµός «ασθενών» αναµένεται να καταγραφεί φέτος στο τελευταίο µάθηµα των εθνικών εξετάσεων του Ιουνίου, καθώς µε τις «διπλές Πανελλαδικές» και τις επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέµβριο σε όλα τα µαθήµατα για όποιον υποψήφιο αρρωστήσει το καλοκαίρι δίνεται η δυνατότητα µιας «δεύτερης ευκαιρίας» στους υποψηφίους – και µάλιστα µε επιπλέον δύο µήνες προετοιµασίας. Τα παραπάνω και οι «παρενέργειές» τους προκάλεσαν τις προηγούµενες ηµέρες οξύτατη αντιπαράθεση στη Βουλή, µε τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, να ζητάει «πολιτική ανακωχή» εντός του Κοινοβουλίου, αλλά να απειλεί µε µηνυτήριες αναφορές εκτός των τειχών του, εναντίον εκπαιδευτικών που έθεσαν τον προβληµατισµό ότι φέτος θα παραβιαστούν η ισονοµία και ο αδιάβλητος χαρακτήρας των εξετάσεων.

Και αυτό γιατί ποιος µπορεί να εµποδίσει έναν µαθητή που θα έχει κακές επιδόσεις στα τρία από τα τέσσερα µαθήµατα του επιστηµονικού πεδίου του να δηλώσει «ασθένεια» τον Ιούνιο, στο τέταρτο µάθηµα, και να ξαναδώσει Πανελλαδικές Εξετάσεις τον Σεπτέµβριο σε όλα τα µαθήµατα – και µάλιστα µε τις βάσεις που θα έχουν διαµορφώσει νωρίτερα οι επιτυχόντες του Ιουνίου; Εκπαιδευτικοί και πολιτικοί µε τους οποίους µίλησαν τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» καταγράφουν τα οκτώ λάθη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας στο ήδη «εύθραυστο» ζήτηµα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

1ο ΛΑΘΟΣ: Ο υπουργός Παιδείας δεν ακολούθησε την «πεπατηµένη» του προηγούµενου έτους. Ο πρώην υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, δεν έκανε τις Πανελλαδικές Εξετάσεις µετά τις ενδοσχολικές και τις απολυτήριες, αλλά πριν, εκτονώνοντας έτσι νωρίτερα την αγωνία των υποψηφίων και δίνοντας επαρκή χρόνο στις υπόλοιπες εξεταστικές διαδικασίες (επαναληπτικές εξετάσεις, άνεση βαθµολογητών στη διόρθωση των γραπτών, συµπλήρωση µηχανογραφικών κ.λπ.).

Φέτος, τα µαθήµατα θα τελειώσουν στις 9 Μαΐου και οι σε Γενικά και Επαγγελµατικά Λύκεια θα διεξαχθούν το διάστηµα 11-26 Μαΐου. Οι προαγωγικές στα Λύκεια θα διεξαχθούν το διάστηµα 11 Μαΐου-2 Ιουνίου.

2ο ΛΑΘΟΣ: . Τα στενά χρονικά περιθώρια που δηµιουργήθηκαν από τις αρχές του µήνα έως τη λήξη της λειτουργίας των σχολείων, στις 30 Ιουνίου (τον Ιούλιο οι εκπαιδευτικοί θα πληρώνονταν µε υπερωρίες), απέτρεψαν την πιθανότητα των επαναληπτικών τον Ιούνιο και τις… έσπρωξαν τον Σεπτέµβριο. Οι επαναληπτικές, βέβαια, αρχικά καταργήθηκαν, αλλά στη συνέχεια επανήλθαν, µε αποτέλεσµα να δηµιουργήσουν πραγµατικό… κοµφούζιο στην εξεταστική διαδικασία.

3ο ΛΑΘΟΣ: Η µεγαλύτερη από άλλες χρονιές στις σχολές υψηλής ζήτησης των ΑΕΙ. Η αντίδραση που προκλήθηκε γέννησε αυτόµατα την ανάγκη επιλογής και πέµπτου µαθήµατος, το οποίο ωστόσο είχε «κλειδώσει» ως επιλογή στα µέσα Μαρτίου. Ετσι, η προθεσµία αιτήσεων ανακοινώθηκε ότι θα ανοίξει ξανά, κάτι που δεν έγινε ποτέ.

4ο ΛΑΘΟΣ: Παρά το γεγονός ότι είχαν γίνει εγκαίρως επισηµάνσεις και από την προηγούµενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την απονέκρωση των Λυκείων τον Μάρτιο, τον Απρίλιο και τον Μάιο, όταν όλοι οι µαθητές κάνουν χρήση των δικαιολογηµένων απουσιών τους για να προετοιµαστούν στα φροντιστήριά τους, ούτε φέτος έγινε καµία κίνηση αναχαίτισης του φαινοµένου.

Ετσι, οι αίθουσες των σχολείων στη Γ’ Λυκείου είναι ήδη άδειες. Πέρυσι, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις ξεκίνησαν στις 16 Μαΐου και µέσα στον Απρίλιο 38.102 µαθητές πραγµατοποίησαν έως 50 απουσίες, 17.765 µαθητές πραγµατοποίησαν 50-100 απουσίες και 346 µαθητές πραγµατοποίησαν παραπάνω από 100 απουσίες. ∆ηλαδή, µέσα στον Απρίλιο συνολικά 56.213 µαθητές της Γ’ Λυκείου απουσίασαν έστω µία φορά από το σχολείο τους, ενώ πάνω από 18.000 µαθητές απουσίασαν σχεδόν έναν διδακτικό µήνα.

5ο ΛΑΘΟΣ: Οπως αναφέρουν νοµικοί, δηµιουργούνται (Ιουνίου και Σεπτεµβρίου), καθώς εκείνοι που θα νοσήσουν το καλοκαίρι και θα διαγωνιστούν το φθινόπωρο δεν θα διαγωνιστούν, φυσικά, σε ίδιας δυσκολίας θέµατα, ενώ θα έχουν και δύο µήνες επιπλέον προετοιµασίας.

6ο ΛΑΘΟΣ: Το υπουργείο Παιδείας µε εγκύκλιό του απαγόρευσε και τα φροντιστηριακά διαγωνίσµατα τις Κυριακές, οπότε δεν επιτρέπεται πλέον να λειτουργούν τα φροντιστήρια. Βέβαια, το θέµα οδηγεί σε αύξηση της παραπαιδείας και των ιδιαίτερων µαθηµάτων στα σπίτια.

7ο ΛΑΘΟΣ: Με το χρονοδιάγραµµα υλοποίησης των εξετάσεων που έχει εξαγγείλει το υπουργείο είναι βέβαιο ότι τα θα καθυστερήσουν και θα κατατεθούν µεσούντος του Ιουλίου, ενώ οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν αναµένονται πριν από τον Αύγουστο.

8ο ΛΑΘΟΣ: Το υπουργείο Παιδείας κατέφυγε σε µηνυτήριες αναφορές σε βάρος φροντιστών που σχολίασαν το κύρος των εξετάσεων, δηµιουργώντας κλίµα εκφοβισµού στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας.
Τέλος, οι µαθητές της Α’ και της Β’ Λυκείου θα έχουν ουσιαστικά αποδεσµευτεί στις 30 Μαΐου από τα σχολεία τους και θα έχουν, όπως φαίνεται, το προνόµιο να είναι «πρωταθλητές» Ευρώπης στις σχολικές διακοπές…

Τελεταία νέα για

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025